Twoje życie w samochodzie
Śpiewasz, jesz, odpoczywasz, całujesz się w samochodzie? Sprawdź, ile razy statystycznie powinieneś to zrobić. I w czym jesteś gorszy od Włochów.
Marka Citroen, w raporcie "Nasze życie w samochodzie", obliczyła ile i jakich czynności wykonujemy w ciągu życia w samochodzie.Oto wyniki:
- 3 lata i 11 miesięcy! Tyle czasu spędza Polak w samochodzie podczas całego życia. 2 lata i 7 miesięcy jako kierowca oraz 1 rok i 3 miesiące jako pasażer. Z przyjaciółmi i rodziną przebywa w samochodzie 1 rok i 11 miesięcy.
- Polacy, którzy jeżdżą samochodem niemalże codziennie, podziękują lub pomachają 4042 razy na drodze.
- Śpiewamy nie tylko pod prysznicem. W ciągu swojego życia Polacy śpiewają w samochodzie 2630 razy.
- Dla wielu Europejczyków samochód stanowi przedłużenie łazienki - można się w nim uczesać, ogolić lub umalować (1162 razy w ciągu życia).
- Jemy w samochodzie (1363 razy).
- Samochód jest również miejscem, w którym odpoczywamy i "ładujemy baterie" (2123 razy).
- Z samochodu widzimy bardzo zaskakujące rzeczy (301 razy).
- Samochody są także miejscem wyrażania emocji, zarówno tych dobrych, jak i złych: polscy kierowcy doznają niekontrolowanego wybuchu śmiechu 127 razy, a płaczu - 43 razy w ciągu swojego życia.
- W samochodzie przeżywamy różne chwile z naszymi najbliższymi: gramy w gry (38 razy), godzimy się (48 razy) i odpowiadamy "Już dojeżdżamy" na pytanie "Daleko jeszcze?" (286 razy).
- Samochód jest także miejscem działającym na zmysły. Polacy całują się w samochodzie 1715 razy, a statystycznie prawie dwa razy w ciągu życia uprawiają w nim seks. Na uwagę zasługuje zróżnicowanie geograficzne: Anglicy i Francuzi w ciągu swojego życia kochają się w samochodzie średnio ponad 3 razy, zaś Włosi aż 8!
Raport powstał na podstawie badania opinii wykonanego przez agencję CSA Research w siedmiu krajach w Europie. Celem badania było pokazanie spektrum aktywności kierowców, pasażerów, właścicieli samochodów oraz tych, którzy nie posiadają swoich samochodów, ale korzystają z nich. Firma Citroën zdecydowała się na takie badania, by proces projektowania samochodów poprzedzić wiedzą o tym, jak ludzie użytkują auta.