Największy samolot świata wraca do gry. „Wystrzeli hipersoniczny pojazd”

Stratolaunch poinformowało o kontynuacji prac nad największym samolotem świata, który ma wynosić i wystrzeliwać ładunki na ziemską orbitę. Nowy projekt zapowiada się niezwykle ciekawie dla korporacji badawczych.

Największy samolot świata wraca do gry. „Wystrzeli hipersoniczny pojazd”
Największy samolot świata wraca do gry. „Wystrzeli hipersoniczny pojazd”Geekweek

Tym razem firma zaprezentowała koncept hipersonicznego pojazdu o nazwie Talon-A. Mierzy on 8,5 metra, dysponuje rozpiętością skrzydeł dochodzącą do 3,4 metra i posiada masę 2,7 tony. Ma to być pierwszy w historii samolot kosmiczny, co oznacza, że Talon-A będzie mógł samodzielnie wystartować, odbyć lot i wylądować.

Inżynierowie Stratolaunch przewidzieli też możliwość wykorzystania największego samolotu świata do wyniesienia tego pojazdu i wystrzelenia go w przestrzeń kosmiczną. Na pokładzie Talon-A będzie można przewozić z ogromną prędkością nawet 7300 km/h najróżniejszych ładunków, eksperymentów i technologii badawczych.

Firma swoimi nowymi projektami chce zaoferować firmom i agencjom rządowym możliwość wykorzystania swoich pojazdów do superszybkiego transportu ładunków i testów technologii. Samolot Stratolaunch zostanie w najbliższym czasie przystosowany do transportu nawet trzech sztuk Talon-A, więc będziemy mogli tutaj mówić o sporym potencjale dla Sił Powietrznych USA, w kwestii obrony kraju.

Stratolaunch informuje, że największy samolot świata ujrzymy na niebie jeszcze w tym roku. Po śmierci pomysłodawcy projektu, Paula Allena, współzałożyciela Microsoftu, program rozpadł się, ale nowe inwestycje gigantów technologicznych sprawiły, że wróci do gry i wpłynie na rozwój globalnego hipersonicznego transportu, na który jest obecnie ogromne zainteresowanie.

Przypominamy, że największy samolot świata, Stratolaunch, zbudowany jest z dwóch zmodyfikowanych kadłubów Boeingów 747. Pierwszy raz wzbił się w niebo i odbył pomyślny lot w kwietniu ubiegłego roku. Maszyna docelowo ma ważyć z ładunkiem nawet 540 ton, więc przy swoich gabarytach potrzebuje pasa startowego o długości 3700 metrów. StratoLaunch dysponuje rozpiętością skrzydeł na poziomie 117 metrów (An-225 Mrija ma 88,4 metra). Za napęd pojazdu odpowiada 6 silników odrzutowych o ciągu 265–282 kN.

Źródło: GeekWeek.pl/ / Fot. Stratolaunch

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas