Reklama

Aktywność fizyczna znacznie zmniejsza ryzyko przedwczesnej śmierci

Regularna aktywność fizyczna znacznie zmniejsza ryzyko przedwczesnej śmierci – tak wynika z najnowszych badań naukowych. Osoby ćwiczące kilka godzin tygodniowo zarówno w sposób intensywny, jak i bardziej umiarkowany mogą cieszyć się średnio zdecydowanie dłuższym życiem od swoich mniej aktywnych rówieśników.

Zespół naukowców przeanalizował grupę ponad 115 000 Amerykanów pod kątem potencjalnego mniejszego ryzyka przedwczesnej śmierci wynikającego z regularnej aktywności fizycznej. Wyniki opublikowane w czasopiśmie naukowym "Circulation" pokazują znaczący wpływ ćwiczeń na długowieczność.

- Nasze badanie wykorzystało powtarzane przez dziesięciolecia pomiary zgłaszanej aktywności fizycznej, aby zbadać związek między długotrwałą aktywnością fizyczną w średnim i późnym wieku dorosłym a śmiertelnością - powiedział Dong Hoon Lee, współautor badania.

Reklama

Aktywność fizyczna sposobem na długowieczność

U osób ćwiczących intensywnie (intensywną aktywność zdefiniowano jako jogging, bieganie, pływanie, jazdę na rowerze oraz inne ćwiczenia aerobowe) od 75 do 150 minut tygodniowo wykazano mniejsze ryzyko przedwczesnej śmierci aż o 19 procent.

W przypadku osób ćwiczących z umiarkowaną aktywnością (umiarkowaną aktywność zdefiniowano jako chodzenie, ćwiczenia o mniejszej intensywności, podnoszenie ciężarów oraz gimnastykę) od 150 do 300 minut tygodniowo ryzyko przedwczesnej śmierci było aż o 21 procent mniejsze.

Jeszcze lepiej prezentowały się wyniki częstszych aktywności.

Osoby ćwiczące intensywnie od 150 do 300 minut tygodniowo wykazały niższe ryzyko przedwczesnej śmierci aż o 23 procent. Natomiast w przypadku osób uprawiających umiarkowaną aktywność od 300 do 600 minut tygodniowo ten sam odsetek wyniósł niemal 30 procent.

Częstsze aktywności niż wymienione wyżej nie wykazały jeszcze większych korzyści.

- To odkrycie może zmniejszyć obawy dotyczące potencjalnego szkodliwego wpływu angażowania się w wysoki poziom aktywności fizycznej obserwowanego w kilku poprzednich badaniach - stwierdził Dong Hoon Lee.

- Nasze badanie dostarcza dowodów, które pomagają ludziom wybrać odpowiednią ilość i intensywność aktywności fizycznej przez całe życie, aby utrzymać ogólny stan zdrowia - dodał Lee. 

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy