Pokazali nagranie z walk w Bachmucie. Akcja mrozi krew w żyłach

Żołnierze SZU umieścili w sieci film z realizacji swojej misji w Bachmucie, gdzie obecnie trwają najbardziej zaciekłe walki. Akcja mrozi krew w żyłach.

Żołnierze SZU umieścili w sieci film z realizacji swojej misji w Bachmucie, gdzie obecnie trwają najbardziej zaciekłe walki. Akcja mrozi krew w żyłach.
Pokazali nagranie z walk w Bachmucie. Akcja mrozi krew w żyłach /Clash Report/@clashreport /Twitter

Żołnierze 92. Brygady Zmechanizowanej Sił Zbrojnych Ukrainy pokazali na filmie kilka minut ze swojej rzeczywistości walki w Bachmucie. Przemieszczają się po zrujnowanym mieście na pokładzie rodzimej produkcji Kołowego Transportera Opancerzonego BTR-4E.

Na materiale filmowym możemy zobaczyć, jak żołnierze próbują przedrzeć się przez zabudowania, w których ukrywają się rosyjscy agresorzy. Ukraińcy ostrzeliwują okolice za pomocą armaty automatycznej ZTM-1 o kalibrze 30 mm.

Mrożący krew w żyłach film z walk w Bachmucie

Sceny mrożą krew w żyłach i na myśl przywodzą ujęcia z filmów wojennych z Hollywood. Tymczasem to rzeczywistość Ukrainy. Żołnierze znaleźli się pod ostrzałem Rosjan i w każdej sekundzie mogą zostać trafieni pociskami przeciwpancernymi.

Reklama

Obecnie miasteczka otaczające Bachmut i sama wschodnia część miasta są okupowane przez oddziały rosyjskie. Jednak centrum wciąż jest pod kontrolą Sił Zbrojnych Ukrainy. Żołnierze nie zamierzają się wycofać i w najbliższych dniach szykowana jest większa kontrofensywa.

Kołowy Transporter Opancerzony BTR-4 Bucefał w Bachmucie

Kołowy Transporter Opancerzony BTR-4 Bucefał jest od podstaw zaprojektowanym i produkowanym w Ukrainie wozem bojowym. To sprzęt najwyższej klasy zdolny do walki nie tylko ze swoimi odpowiednikami, ale i z czołgami podstawowymi czy wozami bojowymi.

Masa BTR-4 wynosi 18 ton przy podstawowym poziomie zapewnianej osłony oraz ponad 22 tony przy dopancerzeniu różnych wersji. Transporter ma 7650 mm długości, 2930 mm szerokości i 2930 mm wysokości z zamontowaną wieżą. Prześwit pojazdu wynosi 475 mm.

Pierwszy raz pojazd w układzie 8x8 można było oficjalnie zobaczyć podczas targów IDEX w Abu Zabi w 2009 roku, jednak koncepcja powstania nowego wozu pojawiła się już w 2006 roku i została przedstawiona w Charkowie.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy