4,6 mld. abonentów na komórkę "na kartę"
Aktualnie 72 proc. z 4,6 miliarda abonentów telefonii komórkowej na całym świecie korzysta z usług płatnych z góry (pre-paid). Dlaczego tak wiele? Istotną barierą powstrzymującą przed zwiększeniem wydatków jest fakt, że nie widzą bieżącego salda. Jak można to zmienić?
Mając możliwość śledzenia, ile środków pozostało do wykorzystania, byliby bardziej skłonni do wydawania więcej na mobilny internet i wysyłanie wiadomości - twierdzi szwedzki Ericsson.
W Egipcie, gdzie większość użytkowników korzysta z usług pre-paid, abonenci mogą kontrolować swoje wydatki dzięki systemowi naliczania opłat. Mobinil, największy operator telefonii komórkowej w tym kraju, modernizuje swój system rozliczeń obsługujący ponad 24 miliony abonentów. Nowy system natychmiast przelicza transakcje dowolnego typu i udostępnia bieżące saldo zarówno klientowi, jak i operatorowi.
- Pomyślne wdrożenie tego historycznego, przełomowego systemu stanowi potwierdzenie naszego stałego, długoterminowego inwestowania w sieć i infrastrukturę informatyczną obsługującą naszych klientów. Współpracujemy z nowatorskimi, elastycznymi partnerami, takimi jak Ericsson, którzy pomagają nam w oferowaniu zróżnicowanych usług dostosowanych do specyficznych potrzeb klienta - powiedział, Hassan Kabbani, dyrektor generalny firmy Mobilni.
Rozwiązanie firmy Ericsson i LHS do naliczania opłat i bilingu wykorzystuje około 250 operatorów obsługujących ponad miliard abonentów na całym świecie.