Do czego Polacy używają smartfonów?

Analytics and Insight, dział badawczy domu mediowego MEC przygotował w czerwcu 2011 roku raport na temat korzystania ze smartfonów w Polsce. Badanie przeprowadzono wśród prawie 5 tys. respondentów w wieku powyżej 15. roku życia. Co wiemy o użytkownikach smartfonów?

Smartfony stają się wśród Polaków coraz popularniejsze
Smartfony stają się wśród Polaków coraz popularniejszeAFP

Wśród czterech najważniejszych powodów posiadania smartfonów ich użytkownicy wymieniają: korzystanie z portali informacyjnych, korzystanie z poczty elektronicznej, lokalizowanie miejsc a także korzystanie z portali społecznościowych. Smartfony są kupowane przede wszystkim na użytek własny (66 proc. respondentów) oraz na użytek własnej firmy (13,5 proc.), dość często w systemie pre-paid (23 proc.). Aż 40,6 proc. respondentów korzysta ze smartfonów w domu - a nie tylko poza miejscem zamieszkania (podróże, szkoła, miejsca publiczne).

Najpopularniejszą marką wśród smartfonów jest Nokia (41,6 proc.). Inne popularne marki to Samsung (25,6 proc.) oraz Sony Ericsson (20,4 proc.). Rzadziej respondenci wybierali iPhone'a (8,8 proc.) podobnie jak Blackberry (5,1 proc.).

Posiadacze smartfonów doceniają mnogość dostępnych aplikacji, od użytecznych po czysto rozrywkowe. Najchętniej użytkownicy instalują aplikacje darmowe, ale aż 1/3 respondentów jest gotowa za nie płacić.

Interesującą grupę wśród właścicieli smartfonów stanowią posiadacze iPhone'ów. To oni właśnie chętniej poszukują informacji w internecie oraz spędzają więcej czasu na portalach społecznościowych w porównaniu z innymi użytkownikami smartfonów. Aż 40 proc. użytkowników iPhone'ów ma zainstalowanych ponad 20 aplikacji. Są to głównie gry, pliki muzyczne, rozrywka oraz systemy nawigacji. Polacy chętniej korzystają z dostępnych aplikacji niż inni Europejczycy.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas