Krótka historia serii Galaxy S
Jak wyglądała historia serii, która jako jedyna zdołała się zbliżyć do sukcesu niekwestionowanego lidera rynku – iPhone’a?
Samsung Galaxy S
Seria Galaxy S została zapoczątkowana w marcu 2010 roku przez model i9000. Urządzenie natychmiast przykuło uwagę świata technologicznego rewelacyjnym (i jak na tamte czasy naprawdę dużym) 4-calowym ekranem Super AMOLED, bardzo wydajnym układem Hummingbird o taktowaniu 1 GHz i grafiką PowerVR SGX540. Urządzenie to zdeklasowało konkurencję pod jeszcze jednym i chyba najważniejszym wówczas względem - ceną. W momencie premiery Galaxy S kosztował około 2200 zł, by po kilku miesiącach stanieć do 1500-1700 zł. Był tym samym tańszy od konkurencyjnych HTC czy Sony, a oferował znacznie więcej.
Na efekty nie trzeba było długo czekać. I9000 osiągnął sprzedaż powyżej 24 mln egzemplarzy, z czego 10 mln w pierwszych 7 miesiącach od premiery. Sukces jego następcy wydawał się murowany.
Przeczytaj nasz test Samsunga Galaxy S i9000.
Galaxy S II
Koreańczycy doskonale wiedzieli, w jaki sposób stworzyć kolejny przebój. W kwietniu 2011 roku pojawił się Galaxy S II. Urządzenie, względem poprzednika, miało poprawione wszystkie najważniejsze elementy. Ekran urósł do 4,3 cala, a Super AMOLED Plus oferował jeszcze lepszą jakość obrazu. Także pod względem wydajnościowym "Dwójka" królowała na rynku. Samsung poprawił również to, na co tak bardzo narzekano w kontekście i9000 - obudowę. Plastik pozostał, ale znacznie lepszy jakościowo.
Już w momencie premiery było wiadomo, że żaden smartfon z Androidem nie może wygrać z nowym Galaxy. Gwoździem do trumny konkurencji kolejny raz okazała się cena. S II kosztował bowiem tyle samo, co jego poprzednik. Na całym świecie znalazł ponad 40 mln odbiorców.
W ten prosty sposób Samsung stworzył potężną markę. Na Galaxy S III czekano z takim napięciem, jak na żaden inny smartfon z Androidem. Można pokusić się o stwierdzenie, że jego premiera wzbudzała nie mniejsze zainteresowanie, niż premiera kolejnego iPhone’a.
Przeczytaj nasz test Samsunga Galaxy S II.
Galaxy S III
W maju 2012 roku wszystko stało się jasne. Modelem S III Samsung zerwał z nudnym i kontrowersyjnym designem poprzednich odsłon. Jego specyfikacja nie obiegała już tak bardzo od obowiązujących standardów (czterordzeniowy procesor, ekran 720p), ale tym razem Samsung postawił na innowacyjne (a według niektórych skopiowane od konkurencji) oprogramowanie. Urządzenie jest również bardzo dobrze zoptymalizowane, dzięki czemu jego system działa naprawdę szybko i płynnie. Wszystko to w połączeniu z marketingiem o nieprawdopodobnej skali zaowocowało kolejnym sukcesem. Samsung potrzebował 100 dni na sprzedanie 20 mln egzemplarzy S III.
W odróżnieniu od poprzedników najnowsza odsłona serii nie kusiła już niską ceną. Po zbudowaniu marki Samsung pozwolił sobie na kwotę, wokół której oscylowała konkurencja, czyli 2600 - 2800 zł.
Przeczytaj nasz test Samsunga Galaxy S III.
Niczym iPhone
Seria Galaxy S to nie tylko mocne podzespoły. Konkurencję wyprzedzała także pod względem jakości wykonywanych zdjęć, odtwarzania muzyki czy mnogości funkcji oferowanych przez interfejs TouchWiz.
Dzisiaj dowiemy się, czy Galaxy S IV utrzyma wysoką formę serii i sprosta oczekiwaniom użytkowników. Z nieoficjalnych danych i zdjęć wynika, że rewolucji w wyglądzie i podzespołach nie będzie. Pozostaje liczyć na efektowne rozwiązania w sferze oprogramowania. Siła marki sprawia jednak, że niezależnie od wyglądu, parametrów i funkcji Samsung odniesie kolejny sprzedażowy sukces.