Mniej komórek w 2009 roku
Rynek telefonów komórkowych skurczy się w 2009 roku o 9 procent - wynika z analizy grupy Strategy Analytics, na którą powołuje się Agencja Reuters.
Przed słabymi wynikami ostrzegają nawet tacy giganci jako Nokia, która zanotowała niższą sprzedaż. Użytkownicy - w obawie przed recesją - po prostu rezygnują z kupna telefonu, albo decydują się na mniej zaawansowane modele. To problem dla sprzedawców, a także sygnał dla producentów - rynek nie potrzebuje aż tylu komórek. Szczególnie tych drogich.
Według wstępnych analiz, w tym roku sprzeda się o 100 milionów telefonów mniej - 1,08 miliarda aparatów. Taki spadek można było zanotować dotychczas tylko w 2001 roku. Bardzo możliwe, że liczba sprzedanych telefonów będzie jeszcze niższa.
O tym, czy "wyścig zbrojeń" na coraz bardziej zaawansowane telefony zostanie zatrzymany z powodu kryzysu przekonamy się już w lutym tego roku. Odpowiedzi przyniesie kongres telekomunikacyjny WMC w Barcelonie.
ŁK