Potentat smartfonów trafił do Polski
Tajwańska firma High Tech Computer (HTC) otworzyła polskie biuro, rozpoczynając sprzedaż telefonów dla konsumentów i poprzez operatorów komórkowych.
Celem działań HTC na rynku polskim jest stworzenie sieci dystrybucji, która umożliwi oferowanie urządzeń mobilnych jak najszerszej grupie klientów.
Warto dotykać
HTC powstał w 1997 roku. Przez ten okres firma zaprezentowała kilkadziesiąt produktów marki HTC na całym świecie. Tajwańczycy jako pierwsi wprowadzili PDA z kolorowym ekranem i pierwszy telefon 3G z systemem Microsoft. HTC szczyci się także stworzeniem pierwszego ekranu dotykowego umożliwiający nawigację ruchami palca. Ta ostatnia technologia ma pomóc w walce z iPodami.
Wykorzystujący te rozwiązania HTC Touch wyposażony został w system TouchFLO, dzięki któremu jednym ruchem palca po ekranie można uzyskać dostęp do najczęściej wykorzystywanych funkcji i kontaktów. Następca tego smartfona - HTC Touch Dual - będzie jednym ze sztandarowych produktów HTC w najbliższych miesiącach. Wraz z HTC Shift i TyTN II.
Pierwszym ogólnoeuropejskim operatorem, który wprowadzi do swojej oferty HTC Touch Dual będzie Orange - urządzenie zostanie wprowadzone na rynek Wielkiej Brytanii, Francji, Rumunii i Polski w wersji Signature Series, a także w wersji standardowej w Szwajcarii. W Polskiej sieci Orange urządzenie będzie dostępne od stycznia 2008.
Opisywany sprzęt umożliwia łączność we wszystkich krajach - obsługuje trzypasmową łączność UMTS i czteropasmową EDGE. Wyróżnia się najszybszym w świecie łączem internetowym klasy 3.5G HSDPA, które jest dziewięciokrotnie szybsze niż 3G (oczywiście musimy wpierw znaleźć operatora, który obsługuje tę częstotliwość).
Premierowy smartfon wykorzystuje funkcjonalność Windows Mobile - zawiera komplet aplikacji roboczych, w tym Word Mobile, Excel Mobile, PowerPoint Mobile, listę kontaktów, kalendarz, email, notatniki, harmonogram zadań, przeglądarki PDF i inne. Ponadto, firma HTC dołączyła szereg innych aplikacji, takich jak skaner wizytówek i TomTom Navigator 6, współpracujący z wbudowanym odbiornikiem GPS.
Urządzenie zacznie być wprowadzane na rynek w najbliższych tygodniach we współpracy z operatorami w Polsce, a także bezpośrednio pod marką HTC. HTC TyTN II będzie dostępny na rynku pozaoperatorskim w Polsce w cenie brutto około 2.899 zł (z VAT).
Era będzie sprzedawała opisywany smartfon jako MDA Vario III i jest to jedenaste urządzenie serii MDA wprowadzone do oferty Ery od grudnia 2002 r. Natomiast HTC TyTN II z Automapą w pakiecie znajdzie się w ofercie Orange na rynku polskim w listopadzie 2007. Wersja urządzenia oferowana przez Orange będzie posiadać unikatowe menu Signature Series, dające personalizowany, szybki dostęp do aplikacji biznesowych. Urządzenie w barwach Orange debiutuje na rynku brytyjskim, francuskim, szwajcarskim i holenderskim, hiszpańskim, polskim, rumuńskim i słowackim.
Walka o smart-klienta
Planem High Tech Computer jest zajęcie pozycji wiodącego dostawcy mobilnych urządzeń informatycznych i komunikacyjnych - tak przynajmniej głosi informacja prasowa. Firma nie podała jednak konkretnych założeń dotyczących polskiego rynku.
Marzenia HTC mogą znaleźć przełożenie na rzeczywistość - HTC Touch radzi sobie bardzo dobrze na zagranicznych rynkach, trafiając do prawie miliona klientów. Analitycy są zgodni, że segment smartfonów będzie przynosił coraz większe zyski - głównie za sprawą popularyzacji tego typu urządzeń.