Raport sprzedaży smartfonów w Polsce. Nie zgadniesz, kto spadł z podium
Lider sprzedaży na polskim rynku jest oczywisty. Wszystkie zestawienia zgodnie pokazują, że to Samsung od lat u nas rządzi. Jednak od początku tego roku, to zupełnie inna firma zasługuje na uznanie.

Jest mało miejsc na świecie, w których najpopularniejszymi smartfonami nie są Samsungi. Polska nie jest tutaj żadnym wyjątkiem. Od wielu lat Koreańczycy okupują pierwsze miejsce w rankingach sprzedażowych w naszym kraju. Nie inaczej jest w 2022 roku. W pierwszym kwartale azjatycka firma znajduje się nadal na pierwszym miejscu. Jednak to, kto znalazł się jeszcze na podium może być sporym zaskoczeniem.
Oczekiwalibyśmy, że srebrny medal dostanie Xiaomi, a brązowy trafi w ręce giganta z Cupertino. O ile Xiaomi rzeczywiście znajduje się na drugim miejscu, tak na trzecim czeka nas niemała niespodzianka, gdyż znalazło się na nim Realme. Apple spadł z podium.

Jeśli chodzi o konkretne wyniki, to według raportu Canalys Samsung zajmuje aż 31 proc. polskiego rynku smartfonów. Zaraz za nim Xiaomi okupuje kolejne 25 proc. Na trzecim miejscu znajduje się wcześniej wspomniane Realme z wynikiem 13 proc. a zaraz za nim Apple - 10 proc.
To ogromny sukces chińskiej firmy, która dotychczas była uznawana w Polsce za niszową markę. Ich sprzedaż względem zeszłego roku wzrosła w naszym kraju prawie trzykrotnie. Niemal równie dobrym wynikiem Realme może pochwalić się w Europie. W rankingu obejmującym Stary Kontynent znajduje się na czwartym miejscu i zajmuje 5 proc. rynku, co jest o 177 proc. lepszym wynikiem niż w zeszłym roku.

W rankingu europejskim ponownie króluje Samsung z wynikiem 35 proc. Tutaj na drugim miejscu znajduje się Apple. Widać, że iPhone’y są bardziej popularne w innych krajach europejskich niż w Polsce, gdyż amerykańska firma zajmuje 21 proc. rynku. Na trzecim miejscu znalazło się Xiaomi, które zarówno w Polsce, jak i w całej Europie traci na znaczeniu.