Samsung i Apple tracą, a Lenovo powoli rośnie w siłę
Pierwszy kwartał bieżącego roku jest dla Samsunga i Apple nieco gorszy od ubiegłorocznego – wynika z analiz firmy Strategy Analytics.
Z informacji opublikowanych w serwisie Phone Arena wynika, że pierwszy kwartał 2014 Samsung zakończył z wynikiem 31,2 proc., a Apple 15,3 proc. W ubiegłym roku liczby były nieco większe - 32,4 dla Koreańczyków i 17,5 dla Amerykanów.
Podium zamyka chińska firma Huawei. Jej aktualny udział w rynku jest identyczny jak w roku ubiegłym i wynosi 4,7 proc. Na czwartym miejscu znalazło się Lenovo, które zanotowało wzrost z 3,9 do 4,7 proc.
Dane zawierają również udziały poszczególnych systemów operacyjnych w rynku tabletów. Na pierwszy miejscu - z wynikiem 65,8 proc. (53 proc. za pierwszy kwartał ubiegłego roku) - znajduje się oczywiście Android. Udział iOS wyraźnie spadł - z 40,3 do 28,4 proc. Znaczna różnica pomiędzy tymi systemami wynika oczywiście z napływu ogromnej ilości tanich tabletów z Androidem. Jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę sprzedawanych urządzeń danego producenta, to iPady produkowane Apple wciąż utrzymują się na pierwszym miejscu. Z kolei udział systemu Windows utrzymuje się na poziomie 5,8 proc.