Samsung znowu notuje straty na chińskim rynku
Trzeci rok z kolei Samsung traci na sprzedaży smartfonów w Państwie Środka
Już jakiś czas temu Samusng wypadł z pierwszej trójki największych producentów w Chinach, obecnie walczy o utrzymanie się na piątym miejscu. Póki co jednak lepiej nie będzie, bo jak donosi The Korea Herald, ubiegłoroczny przychód Samsunga ze sprzedaży smartfonów w Chinach wyniósł 31 trylionów wonów. W 2014 kwota ta była wyższa o 3 tryliony, a w 2013 aż o 9 trylionów.
Jest to zaledwie 15 proc. wszystkich wpływów producenta. To niedużo, poza tym, jak widać, tendencja jest spadkowa i aby przywrócić opłacalność, koreański producent będzie musiał się solidne nagimnastykować. Zadania nie ułatwiają lokalne marki takie jak Huawei, Xiaomi, Vivo czy Oppo, które w ekspresowym tempie rosną w siłę. Czy Samsung, wzorem Sony, odpuści rynek chiński? Na razie nic na to nie wskazuje.