Xiaomi porzuca słynną na cały świat markę Mi. Co dalej ze smartfonami?

Chiński gigant został ostatnio największym sprzedawcą smartfonów na świecie i to bez znaczącej obecności na rynku amerykańskim, co ewidentnie dodało mu dużo pewności siebie.

Xiaomi porzuca słynną na cały świat markę Mi. Co dalej ze smartfonami?
Xiaomi porzuca słynną na cały świat markę Mi. Co dalej ze smartfonami?Geekweek

I choć Xiaomi produkuje naprawdę dużo różnych produktów, od szczoteczek sonicznych do zębów, po odkurzacze automatyczne, to właśnie rodzina sprzętów „Mi” przyniosła mu największą rozpoznawalność. W tym kontekście dzisiejsze informacje mogą być naprawdę zaskakujące, bo chiński gigant uznał, że jeszcze w tym roku zrezygnuje z tej nazwy i zastąpi ją nazwą „Xiaomi”. - Od trzeciego kwartału 2021 roku nazwa serii produktów Xiaomi Mi zostanie zmieniona na Xiaomi. zmiana ta pozwoli na unifikację naszej globalnej obecności i zamknie lupę percepcyjną obecną między naszą marką i jej produktami. Zmiana zajmie jednak trochę czasu, zanim obejmie wszystkie regiony - wyjaśnił rzecznik firmy w wypowiedzi dla XDA Developers.

Co ciekawe, część osób zaczęła spodziewać się takiego posunięcia już jakiś czas temu, bo Xiaomi zdecydowało się wypuścić swoje najnowsze urządzenie serii Mi Mix jako Xiaomi Mix 4, porzucając nazwę Mi, która obecna była we wcześniejszych wersjach. Ba, tak właśnie zaczynała się smartfonowa przygoda Xiaomi, bo pierwszy telefon producenta to właśnie Mi 1, który trafił na rynek w 2011 roku - współzałożyciel firmy i jej CEO, Lei Jun, wyjaśniał, że oznaczało to jednocześnie „Mobile Internet” i „Mission Impossible". Jak się jednak okazuje misja ta była jak najbardziej wykonalna, a efekty dobrze widać w najnowszych wynikach Xiaomi.

Firma właśnie zastąpiła Apple na pozycji lidera, jeśli chodzi o producentów smartfonów na świecie, a nieco wcześniej zdetronizowała również Samsunga na Starym Kontynencie, więc do podbicia zostały jej tylko Stany Zjednoczone, choć jak widać można poradzić sobie świetnie również bez nich. Czy to właśnie dlatego zdecydowała się na to dość śmiałe porzucenie marki Mi?

Wiele na to wskazuje, szczególnie że na rodzinnym rynku od zawsze funkcjonuje tylko jako Xiaomi, więc faktycznie unifikacja nazewnictwa była wskazana. Bez zmian pozostają jednak urządzenia Redmi, bo jak wyjaśnia firma potrzebne jest tu pewne rozróżnienie: - Produkty Xiaomi reprezentują szczyt możliwości technologicznych i oferują doświadczenie klasy premium, podczas gdy Redmi dostarcza duże innowacje bardziej przystępne cenowo i wycelowane w młodszego odbiorcę.

Źródło: GeekWeek.pl/Xiaomi

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas