Kobiety zachęcają do zakupów

Kobiety, przypisane do tradycyjnych ról społecznych, w reklamach potrafią zachęcić nas do zakupów, zaś mężczyźni zachowujący się w sposób nietypowy powodują, że lepiej zapamiętujemy przekaz reklamowy - wynika z badań Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

Przekaz reklamowy zawierający stereotypy ułatwia zrozumienie i bardziej podoba się odbiorcom
Przekaz reklamowy zawierający stereotypy ułatwia zrozumienie i bardziej podoba się odbiorcom© Panthermedia

Stereotyp silnego i solidnego

- Spodziewamy się, że podobne cechy będzie posiadał reklamowany przez niego produkt, od którego oczekujemy trwałości i dobrej jakości. Z kolei obecność kobiety w reklamie wyzwala emocje, które pozytywnie przekładają się na decyzje zakupowe - ocenia Ciecierska.

Niezgodne z oczekiwaniami

Jak wyjaśnia dr Alicja Grochowska, psycholog biznesu z SWPS, komunikaty niezgodne z naszymi oczekiwaniami, także te łamiące stereotypy, są przetwarzane bardziej wnikliwie przez nasz umysł, angażują uwagę i dlatego zostają lepiej zapamiętane.

Silniejsze emocje

- Przykładem może tu być reklama, której bohaterem jest ojciec rodziny zajmujący się domem, wykonujący wszystkie prace domowe tradycyjnie przypisane kobiecie. Takie reklamy przykuwają większą uwagę potencjalnych klientów i wzbudzają w nich silniejsze emocje - wskazuje Grochowska.

Jak skuteczna jest reklama?

INTERIA.PL/PAP
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas