Wojna ebook'ów - Sony wchodzi na rynek!

Sony zaprezentowało elektroniczną książkę, która ma przyćmić produkt Amazon, czyli Kindle'a. Produkt Sony nosi nazwę Daily Edition, która sugeruje jego codzienną przydatność.

Kindle Daily Edition
Kindle Daily EditionPCArena.pl

Daily Edition jest wyposażony w moduł pozwalający na korzystanie z udogodnień technologii 3G i GSM. Oferuje także dotykowy panel, którego pozbawiony jest konkurencyjny produkt od Amazon.

Posiadacze urządzenia Sony mają możliwość ściągania książek oraz magazynów z sieci. Urządzenie pozwala na przełączanie się z trybu czytelniczego na tryb umożliwiający oglądanie zdjęć. Do poruszania się po środowisku e-booka Sony służy palec lub stylus. Japoński gigant w ramach rozwoju urządzenia będzie proponował płatne aplikację, które będą poszerzały możliwości produktu.

Cena tego produktu to 400 dolarów, czyli o 100 "zielonych" więcej niż najtańszy Kindle. W zamian można połączyć się z Internetem na całym świecie, a nie tylko w USA jak w przypadku produktu firmy Amazon. Daily Edition nie wyposażono w zainstalowaną przeglądarkę internetową, wszelkie łączenia z siecią mają związek z żądaniami skierowanymi do dostarczycieli materiałów użytkowych: książki, gazety, magazyny, katalogi. Amazon posiada swój własny format - Mobipocket, który nie współpracuje z systemem od Adobe.

Ciekawym elementem jest możliwość wypożyczania książek z różnych bibliotek. Czas trwania takiej pożyczki określany jest na 21 dni. Aby zachować zgodność z prawem, wszystkie działania firmy są konsultowane z Amerykańskim Związkiem Sprzedawców Książek. E-book obsługuje wiele popularnych formatów w tym PDF oraz ePub, który współpracuje z serwerami Adobe. O udział w rynku walczy również firma Bookeen ze swoim produktem o nazwie Opus. Dodatkowym elementem, który podgrzewa atmosferę jest fakt, że firmy Adobe oraz Amazon walczą ze sobą o prawa do cyfrowych publikacji książek.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas