Zostań twórcą gier komputerowych

Nvidia opracowała pakiet aplikacji pomagający twórcom gier.

Gra World in Conflict
Gra World in Conflictmateriały prasowe

Narzędzia NVIDIA FX Composer 2 oraz NVIDIA PerfKit 5 udostępniają twórcom gier nowe narzędzia do tworzenia gier w krótszym czasie.

Pierwsze z tych nowych narzędzi, FX Composer 2, to zintegrowane środowisko programistyczne do tworzenia shaderów, pozwalające na tworzenie efektów wizualnych w czasie rzeczywistym. Może być wykorzystywane do tworzenia shaderów dla HLSL, COLLADA FX Cg oraz CgFX w DirectX i OpenGL.

FX Composer 2 zawiera zintegrowaną bibliotekę shaderów, narzędzie do analizy ShaderPerf, obsługę animacji, technologii COLLADA, skryptów, efektów i kreatorów projektów, pozwala na dostosowywanie belek narzędzi i układu okien i obsługę Microsoft XNA. FX Composer 2 ,może stać się przemysłowym standardem w tworzeniu shaderów na wielu platformach, w tym Playstation 3 oraz Microsoft Windows.

Drugim opublikowanym narzędziem jest NVIDIA PerfKit 5, pakiet narzędzi do optymalizacji w czasie rzeczywistym wydajności w grach i aplikacjach, oferujący teraz obsługę Microsoft Windows Vista i DirectX 10.

Sednem pakietu PerfKit jest NVIDIA PerfHUD 5, nakładka na aplikacje Microsoft DirectX 9 i 10, oferująca w czasie rzeczywistym możliwości interaktywnego debugowania i profilowania, pozwalająca na monitorowanie działania procesora graficznego oraz debugowanie i analizowanie ramek, co pozwala odnajdywać wąskie gardła zmniejszające wydajność aplikacji.

Wśród nowych funkcji PerfHUD 5 znajdziemy:

- Obsługę Microsoft DirectX 10 i Vista

- Obsługę nowych procesorów graficznych z serii GeForce 8

- Funkcję "edit-and-continue": pozwala na edycję shaderów

- Dodatkowe liczniki GPU i sterowników: system liczników ułatwiający odnajdywanie fragmentów kodu o zbyt małej wydajności

- Podgląd tekstur 2D, 3D i wolumetrycznych oraz próbnik kolorów pozwalający na sprawdzanie tekstur

Oprócz narzędzi FX Composer 2 i PerfKit 5, pełny pakiet narzędzi programistycznych firmy NVIDIA zawiera:

- SDK 10: próbki kodu DirectX 10, OpenGL oraz CUDA dla procesorów graficznych

- Narzędzia teksturujące: biblioteki i plug-iny do pracy z teksturami - z obsługą DirectX 10

- ShaderPerf 2: informacje o wydajności shaderów z obsługą przez nowe sterowniki

- Bibliotekę shaderów: kolekcję zawierającą ponad 100 efektów shaderowych

Informacja prasowa
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas