Reklama

TCL stało się Huaweiem i Xiaomi rynku telewizorów

Chiński potentat rynku telewizorów - TCL Electronics, idzie śladami Huaweia i Xiaomi, zyskując coraz większą popularność. Zamiast urządzeń mobilnych, firma radzi sobie coraz lepiej w segmencie odbiorników telewizyjnych.

TCL Electronics ogłosiło, że w 2018 roku firma osiągnęła rekordowe wyniki sprzedaży telewizorów LCD. Wzrost w stosunku do 2017 roku wyniósł 23,1 proc. Ogólna sprzedaż ilościowa telewizorów inteligentnych i telewizorów 4K wzrosła odpowiednio o 40,3 proc. i 58,2 proc., do 21,18 milionów i 9,18 milionów urządzeń.

Sprzedaż odbiorników TCL poza Chinami wzrosła ilościowo o 29,5 proc., do 18,21 milionów. Z najnowszego raportu badawczego grupy NPD (stowarzyszenie śledzące liczbę sprzedanych egzemplarzy m.in. urządzeń w Ameryce Północnej) wynika, że TCL uplasowało się na drugiej pozycji w kategorii sprzedaży ilościowej w trzecim kwartale i w listopadzie 2018 roku. 

Reklama

W Europie w 2018 roku TCL utrzymało tempo wzrostu i poszerzyło kanały sprzedaży, szczególnie w Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Czechach i  Rumunii.

Warto przypomnieć, że TCL sprzedaje telewizory nie tylko pod własną marką, ale również m.in. pod marką Thomson, zapewne kojarzoną przez niektórych czytelników.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje