Samsung pozwany przez holenderski urząd ochrony praw konsumenta

Holenderski urząd ochrony praw konsumenta - Dutch Consumentenbond – złożył pozew przeciwko firmie Samsung za niewywiązywanie się z obietnic dotyczących regularnych aktualizacji oprogramowania – donosi serwis Phone Arena.

Samsung z kłopotami w Holandii
Samsung z kłopotami w HolandiiAFP

Urząd zarzuca Samsungowi, że ten nie określił w jasny sposób, jak długo klienci powinni czekać na aktualizacje oprogramowania. Co więcej, działania firmy nie są przejrzyste, jeśli chodzi o aktualizacje kluczowe dla zabezpieczeń smartfonów. Zaznacza przy tym, że Koreańczycy zostali oskarżeni jako pierwsi, ponieważ są największym graczem na rynku holenderskim, ale podobnych zaniedbań dopuszczają się również inni producenci.

Z danych agencji wynika, że 82 proc. smartfonów Samsunga nie otrzymało nowej wersji oprogramowania Android w ciągu dwóch lat od momentu premiery.

Phone Arena zauważa, że Samsung - podobnie jak wielu innych producentów - nie aktualizuje swoich urządzeń ze średniej i niższej półki. Wsparciem objęte są jedynie te najdroższe, przy czym obecnego od trzech miesięcy na rynku Androida 6.0 wciąż nie ma w żadnym urządzeniu serii Galaxy.

Dutch Consumentenbond oczekuje, że Samsung zaktualizuje wszystkie swoje smartfony do najnowszej wersji systemu Android w ciągu dwóch lat od momentu zakupu.

Każdy świadomy posiadacz smartfona na pewno życzyłby sobie częstych aktualizacji oraz najświeższej wersji oprogramowania - przynajmniej przez umownie przyjęte dwa lata wsparcia. Niestety, mogą na to liczyć jedynie właściciele najwyższych i najświeższych modeli. Te tańsze najczęściej kończą swój żywot z oprogramowaniem w niezmienionej od dnia wydania wersji.

Oficjalny komentarz firmy Samsung

"Firma Samsung zdaje sobie sprawę z tego, że jej sukces zależy od zaufania użytkowników do niej, a także do dostarczanych przez nią produktów i usług. W związku z tym w ostatnich miesiącach podjęliśmy szereg zobowiązań, które mają zapewnić lepsze informowanie użytkowników o kwestiach związanych z bezpieczeństwem, jak również podejmowanych przez nas działaniach dotyczących tych kwestii. Bezpieczeństwo danych ma dla nas najwyższy priorytet i każdego dnia dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić, że sprzedawane przez nas urządzenia i dane w tych urządzeniach są bezpieczne."- Olaf Krynicki, Rzecznik Prasowy Samsung Electronics Polska.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas