Netflix zarabia na funkcji, której nikt nie chciał. To hit

Netflix w zeszłym roku zrobił porządek z udostępnianiem kont oraz wprowadził tańszy pakiet z reklamami. Były to dobre decyzje, co potwierdzają najnowsze wyniki giganta rynku streamingu. Pakiet z reklamami wybierany jest przez blisko połowę nowych klientów, a ponadto firma cały czas zyskuje nowe subskrypcje.

Netflix to pierwszy gigant rynku streamingu, który postanowił powalczyć z użytkownikami udostępniającymi własne konta innym osobom. W międzyczasie przygotowano tańszy plan z reklamami. Taka strategia okazała się słuszna i dzięki temu firma cały czas pozyskuje nowych klientów. 

Reklama

Netflix z reklamami wybierany przez blisko połowę nowych klientów

Netflix udostępnił wyniki za poprzedni kwartał i okazuje się, że w okresie od początku kwietnia do końca czerwca gigant rynku streamingu zwiększył bazę własnych użytkowników o 8 mln. To dużo i jakby tego było mało, to sporo z tych osób zdecydowało się na wybór najtańszego planu.

Netflix dodał, że ponad 45 proc. nowych klientów z rynków, gdzie jest dostępny plan z reklamami (na razie nie ma go w Polsce), zdecydowało się na właśnie taki pakiet. Pozwala on oglądać filmy i seriale za nieco niższą opłatą miesięczną, ale produkcje są przerywane przez elementy sponsorowane.

Tutaj warto też mieć na uwadze fakt, że Netflix na części z rynków zaczął wycofywać najtańszy plan bez reklam. Stało się tak w Kanadzie i Wielkiej Brytanii. Następne na liście są Francja oraz Stany Zjednoczone. W ten sposób firma poniekąd przymusza klientów do subskrybowania wersji z elementami sponsorowanymi. Mogą oni też pozbyć się reklam, ale zapłacą za to więcej.

Strategia Netfliksa ma sens. Inni ją skopiują

Netflix doskonale wiedział co robi i widać tego efekty. Wiemy, że inni giganci rynku streamingowego chcą pójść w ślady firmy. Zarówno Max, jak i Disney+ również rozpoczynają walkę z klientami, którzy udostępniają własne konta innym użytkownikom. To powoduje straty finansowe, ale obie firmy planują to ukrócić.

Konkurent Maksa oraz Disney+ przetarł już szlaki i jest oczywiste, że pozostałe firmy z czasem zrobią podobnie. Pierwsze przymiarki do tego celu już trwają. Natomiast Netflix planuje rozwijać własną platformę reklamową, co potwierdzono wcześniej w tym roku. Reklamodawcy mają dostać nowe narzędzia, które pozwolą im jeszcze skuteczniej docierać z materiałami sponsorowanymi do użytkowników.

Warto dodać, że od przyszłego roku Netflix planuje zmienić prezentowanie danych we własnych raportach. Firma nie będzie chwalić się liczbą dodanych użytkowników. W zamian ma prezentować zestawienie przychodów w konkretnych regionach i tłumaczy zmiany "ewolucją biznesu".

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Netflix | reklamy | subskrypcje | plany
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy