Stranger Things 4 hitem Netflixa. Czy kogoś to zdziwiło?
286,8 mln godzin. Tyle czasu spędzili fani "Stranger Things" w Netflixie na oglądaniu czwartego sezonu serialu. Wystarczyły na to 3 dni - od piątku do niedzieli (Netflix liczy oglądalność w cyklu tygodniowym).
"Stranger Things" wrócił do Netflixa po trzyletniej przerwie w piątek, 27 maja. Czwarty sezon serialu wygenerował największą oglądalność w ciągu jednego tygodnia (wystarczyły na to 3 dni). W tygodniu kończącym się w niedzielę klienci Netflix spędzili łącznie przed telewizorami 286,8 mln godzin.
To największa oglądalność programu w ciągu jednego tygodnia od rekordu należącego do "Squid Game" na przełomie września i października 2021 roku (571,8 miliona godzin).
"Stranger Things 4" pobił też tegoroczny rekord. Drugi sezon "Bridgertonów", który ukazał się 25 marca, wygenerował oglądalność 193 milionów godzin w ciągu pierwszych trzech dni i był dotychczas najczęściej oglądanym anglojęzycznym serialem.
Wszystko wskazuje, że to nie koniec. Czwarty sezon "Stranger Things" został podzielony na dwie części. Premiera tej drugiej, która liczy dwa odcinki (w tym finałowy, trwający 2,5 godziny) została zaplanowana na 1 lipca.
W planach jest jeszcze piąty sezon "Stranger Things", który zakończy cały serial.
Netflix co tydzień publikuje globalny ranking oglądalności, w którym informuje o łącznej liczbie godzin, którą subskrybenci spędzili na oglądaniu produkcji platformy.
Dodaje też ranking najpopularniejszych produkcji w poszczególnych krajach czy statystyki popularności niektórych tytułów.
Wcześniej dane o oglądalności trzymane były w tajemnicy. Beau Willmon, twórca "House of Cards", pierwszego hitu Netflixa, zdradził kiedyś, że firma nie udostępniła mu danych dotyczących oglądalności serialu.
Netflix zadbał o promocję swojego największego hitu.
Odkąd w 1983 roku w Hawkins w stanie Indiana dziewczynka o imieniu Jedenastka otworzyła portal między Hawkins i Drugą Stroną (przerażającym alternatywnym wymiarem, który istnieje pod powierzchnią miasteczka), podobne portale zaczęły otwierać się w innych, najbardziej niespodziewanych miejscach.
Jednym z nich okazał się Zamek Królewski na Wawelu, gdzie odbyła się spektakularna projekcja inspirowana serialem, która w metaforyczny sposób zaprezentowała ponowne otwarcie portalu do Drugiej Strony. Podobne odbyły się m.in. na Empire State Building w Nowym Jorku, w Australii, Indiach, Indonezji, Japonii, Malezji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Szwecji, Arabii Saudyjskiej czy Hiszpanii.