Fani Citroenów łączcie się!
Właściciele zabytkowych samochodów marki Citroen spotkają się 22 lipca w Olsztynie. Na imprezie pojawi się aż 25 zabytkowych samochodów tej marki.


Oprócz możliwości przyjrzenia się z bliska modelom takim jak legendarne "brzydkie kaczątko" - 2CV, DS Pallas, CX, GS, czy C4 Torpedo z 1930 roku, mieszkańcy Olsztyna i turyści będą mieli okazję porozmawiać z pasjonatami motoryzacji i poznać historię każdego z samochodów.
Historia fabryki Citroen zaczęła się na początku XX wieku od produkcji części do maszyn, a później do pojazdów mechanicznych. Kiedy wybuchła Pierwsza Wojna Światowa Citroen zaczął produkcję pocisków artyleryjskich.
Dopiero po jej zakończeniu zajęto się produkcją samochodów. W 1919 roku wprowadzono pierwszy model do produkcji seryjnej. Był to Citroen Typ A. Dwa lata później produkowano już 20 tys. samochodów rocznie.
Jednym z najbardziej znanych modeli Citroena był 2CV, którego produkcja zaczęła się w 1948 roku, a zakończyła się dopiero na początku 1990.
W okresie powojennym był to najbardziej popularny model Citroena. Na przykład w 1974 roku wybudowano 368232 sztuk tego samochodu.
Bardzo duże zainteresowanie wzbudził też model DS, który został zaprezentowany w 1955 roku na salonie w Paryżu. Wzbudził on wielkie zainteresowanie. Pod względem technicznym był jednym z najbardziej zaawansowanych pojazdów lat 50-tych.
Dziś Citroen to jeden z największych w Europie producentów samochodów. W ubiegłym roku na rynku pojawiło się jego najnowsze dziecko - DS5, oraz model C4 drugiej generacji.
Dla chętnych przewidziano możliwość przejażdżki zabytkowymi autami.