Tego szukamy w Internecie
Ponad połowa ludzi na świecie, którzy korzystają z internetu, przeszukuje sieć w poszukiwaniu informacji o rozrywkach i hobby - wynika z sondażu, w którym wzięło udział ponad 19 tys. internautów.
Badanie objęło 24 kraje, od USA poprzez Argentynę i Szwecję po Japonię, Indie i Rosję. Wzięło w nim udział ponad 19 tysięcy użytkowników Internetu.
Okazało się, że 57 proc. badanych szuka w wirtualnym świecie informacji na temat swojego hobby i innych zainteresowań. 43 proc. ściąga z internetu pliki muzyczne, a 34 proc. szuka filmów.
Jednak cel poszukiwań internetowych różnił się w zależności od kraju: o ile 72 proc. ludzi w Turcji odwiedzało strony poświęcone hobby, cel taki przyświecał jedynie 35 proc. badanych z Arabii Saudyjskiej. Chińczycy szukają muzyki, filmów i gier.
Ściąganiem z internetu plików muzycznych i filmów najbardziej zainteresowani są Chińczycy - 70 proc. właśnie tego szuka w sieci. Na drugim miejscu są Turcy, a na samym końcu zestawienia w tej kategorii plasują się Japończycy i Francuzi.
- Warto pomyśleć o tym, że z technologii udostępniania plików, spopularyzowanej dopiero od niedawna ze względu na muzykę, korzysta 40 proc. użytkowników internetu w 24 krajach - tak wyniki badań komentują specjaliści. Nawet w krajach na samym dole rankingu nadal robi to jedna czwarta ludzi.
Pod względem korzystania z gier online na pierwszym miejscu są Chiny: zajmuje się tym 61 proc. chińskich użytkowników internetu. Na drugim miejscu znalazły się Polska i Turcja. Pod tym względem na szarym końcu znalazła się Szwecja, gdzie tylko 13 proc. badanych wykazuje zainteresowanie grami internetowymi.
A czego w Internecie poszukują Polacy?
Według raportu Google Zeitgeist za 2012 rok nie odstajemy od światowej normy. Google Zeitgeist powstaje na podstawie analizy milionów zapytań wpisywanych codziennie w okno wyszukiwarki, stanowi ono więc dość wiarygodne źródło wiedzy o trendach 2012 roku. Hasła, które odnotowały największy wzrost liczby wyszukań w porównaniu z poprzednim rokiem, nakreślają profil naszych internetowych poszukiwań oraz pokazują czym żyliśmy w 2012 roku.
Dla Polaków jednym z najważniejszych wydarzeń w 2012 roku były oczywiście Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. Internautów interesowały także wydarzenia społeczno-polityczne związane chociażby z ACTA.
Najczęściej, niemal tradycyjnie, szukano jednak rozrywki, wchodząc na takie serwisy jak kwejk, besty czy wiocha.