Najbardziej znienawidzone marki na świecie. Kto tym razem na szczycie?

Microsoft, Uber i Ubisoft - ta trójka zdecydowanie nie ma powodów do zadowolenia, bo bazując na liczbie negatywnych wpisów na Twitterze, to właśnie one są najbardziej znienawidzonymi markami świata.

Najbardziej znienawidzone marki na świecie. Kto tym razem na szczycie?
Najbardziej znienawidzone marki na świecie. Kto tym razem na szczycie?Geekweek - import

RAVE Reviews, wykorzystując narzędzie badawcze SentiStrength, przeanalizowało ponad milion związanych z markami tweetów w poszukiwaniu pozytywnych bądź negatywnych komentarzy (żeby załapać się do zestawienia trzeba było mieć jednak co najmniej 10 pogardliwych wpisów na koncie). Jak myślicie, jakie są wyniki? Nie, to wcale nie Apple, o którym wiecznie jest głośno w negatywnym kontekście, zajmuje pierwsze miejsce, a jeden z jego największych rywali, przynajmniej w branży PC, a mianowicie Microsoft, którym najbardziej gardzą użytkownicy aż 22 przebadanych krajów.

Warto jednak zanotować, że wyniki zostały podzielone na kilka kategorii, a ta, o której właśnie piszemy, to technologia. To właśnie tutaj Microsoft nagrabił sobie najbardziej, co jest o tyle zaskakujące, że nawet Facebook czy Google, które też mają wiele negatywnego PR-u, znajdują się ponad 20 miejsc niżej. Czyżby była to wina Windowsa? Żeby jednak było sprawiedliwie, należy zaznaczyć, że Facebook też ma swój rekord, a mianowicie zanotował najwyższy współczynnik jednostkowego hate’u, tj. aż 85% w Hongkongu (Apple ma zaś wielu antyfanów w Irlandii i Pakistanie, gdzie jego współczynnik hate’u wynosi odpowiednio 73 i 64%).

Najbardziej znienawidzone marki świata/www.ravereviews.org/brands/the-most-hated-brands-in-every-country/materiał prasowy

Co ciekawe, możemy też zapoznać się z wynikami dla naszego kraju, które są bardzo interesujące, bo w ujęciu całościowym najbardziej nie lubimy… Tesli, której współczynnik hate’u w Polsce wynosi 55,56%. Jeśli zaś spojrzymy na pozostałe kategorie, to sprawa wygląda następująco: Technologia - na pierwsze miejsce wysuwa się Facebook z wynikiem 43,75%, w przypadku Gamingu prowadzenie obejmuje Ubisoft z wynikiem 57,14% i tylko z Fast Foodami  nie mamy najwyraźniej problemu, bo nie załapaliśmy się nawet na listę.

Źródło: GeekWeek.pl/ravereview/www.ravereviews.org/brands/the-most-hated-brands-in-every-country/

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas