"Ze mną się nie napijesz?" - pytanie, którego nienawidzimy
Aż 4 na 5 badanych przyznaje, że jedną z rzeczy, która najbardziej irytuje ich w zachowaniu osób po alkoholu, jest namawianie innych do picia. Co druga młoda, dorosła osoba pijąca piwo bezalkoholowe była namawiana przez innych do zmiany piwa na takie z zawartością alkoholu.
Z tego powodu nowa odsłona kampanii społecznej Trzymaj Pion skupia się na wspieraniu milenialsów w asertywnym odmawianiu w sytuacjach, w których nie mają ochoty sięgać po alkohol.
Przekaz kampanii skierowany jest do pokolenia młodych milenialsów (18-25 lat). Ich styl picia alkoholu różni się od sposobu w jaki alkohol spożywają ich starsi koledzy. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Grupy Żywiec wynika, że najmłodsi dorośli łatwiej ulegają wpływom innych, częściej zdarza im się wypić więcej niż zamierzali tylko dlatego, że inni w otoczeniu piją.
Często także zdarzają im się ryzykowne zachowania, nawet pomimo tego, że sięgają po alkohol rzadziej niż starsze pokolenia. Odpowiedzialni imprezowicze dostają od życia więcej dzięki temu, że imprezują z głową. Dlatego materiały stworzone w ramach kampanii mają pokazać, że warto nie ulegać irytującym namowom i zawsze trzymać pion.
Głos influencerów
Obecnie, oprócz rodziców, duży wpływ na młodych ludzi mają influencerzy, czyli internetowi twórcy. Dlatego też, w tym roku Grupa Żywiec po raz kolejny chce wykorzystać siłę mediów społecznościowych w kampanii Trzymaj Pion.
- Zależy nam na tym, aby przekaz naszej kampanii dotarł do jak największej grupy młodych dorosłych i żeby wywołał w nich refleksję na temat ich postaw wobec alkoholu. Zaprosiliśmy więc internetowych twórców, którzy mają największy wpływ na tę grupę, aby w wiarygodny sposób pokazali młodym dorosłym, że w każdej sytuacji warto mieć swoje zdanie, nie ulegać namowom i zawsze trzymać pion.
-Wierzymy, że działania realizowane w ramach kampanii pozwolą nam stworzyć modę na odpowiedzialne korzystanie z alkoholu i w efekcie przyczynią się do zmiany postaw młodych dorosłych - mówi Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec.
Zaproszenie do udziału w kampanii przyjęło blisko 40 twórców, którzy zaproponowali swoje autorskie pomysły na to w jaki sposób zachęcać społeczności młodych ludzi do trzymania pionu. Te propozycje, które najlepiej realizują cel kampanii, będą sukcesywnie pojawiać się w kanałach społecznościowych.
Kampania Trzymaj Pion prowadzona jest od 2016 roku. W ubiegłym roku, dzięki publikacjom twórców internetowych, przekaz na temat odpowiedzialnej konsumpcji dotarł do ponad 3,5 miliona młodych dorosłych, a setki z nich wzięło udział w dyskusji dotyczącej właściwej postawy wobec alkoholu.