Tak będzie wyglądał nowy Google Play Store
W czerwcu podczas konferencji Google I/O amerykańska firma zapowiedziała unifikację wyglądu poszczególnych usług. Nowy styl graficzny nazwano jako „Material Design” i będzie on dotyczył większości produktów Google. W sieci pojawiły się już pierwsze screeny przedstawiające nowy wygląd Google Play Store.
To, co najbardziej rzuca się w oczy, to oczywiście pastelowe kolory oraz spłaszczone ikony, które wpisują się w aktualnie panujące trendy. Google postanowiło uprościć wygląd swojego sklepu z aplikacjami, prezentując najważniejsze informacje o produkcie w przejrzystej formie.
W trybie poziomym (na tabletach i w przeglądarce desktopowej) każda pozycja w Google Play będzie ponadto okraszona dużym zdjęciem oraz nieco mniejszą miniaturką, która była dostępna do tej pory. Układ informacji będzie zaprezentowany w formie centrycznej, na środku witryny. Wszystko znajdziemy zatem w pojedynczej kolumnie, a na samej górze zostaną zaprezentowane najważniejsze informacje. Podobnie będzie wyglądał sklep na smartfonach, choć tutaj ze względu na proporcje, zdjęcie główne będzie znacznie mniejsze.