Apple Pay oficjalnie w Polsce
System mobilnych płatności od amerykańskiego giganta oficjalnie wystartował w Polsce. Wiadomo już także, które banki i urządzenia od początku wspierają nową usługę Apple.
Apple Pay oficjalnie zadebiutowało w Polsce. Przecieki na temat daty uruchomienia usługi pojawiały się w sieci od dawna i okazały się one być prawdą. Na początek z tej technologii mogą skorzystać klienci kilku banków oraz posiadacze wybranych urządzeń z jabłkiem w logo.
Apple Pay jest obsługiwane w Polsce przez takie banki, jak BZ WBK, Pekao, mBank, BGŻ BNP Paribas, Alior Bank, Raiffeisen Polbank, Nest Bank czy Getin Bank. W przyszłości Apple Pay będzie działać również w PKO Banku Polskim.
Aby skorzystać z usługi mobilnych płatności zbliżeniowych należy posiadać iPhone’a 6 lub nowszego. Po dodaniu karty w ustawieniach należy wcisnąć dwukrotnie przycisk Touch ID i... gotowe. W przypadku iPhone’a X smartfon musi rozpoznać twarz użytkownika przed płatnością, a zegarkiem Apple Watch można płacić poprzez dwukrotne naciśnięcie przycisku bocznego.
W wybranych aplikacjach oraz w sieci Apple również umożliwia skorzystanie ze swojego systemu płatności - cała transakcja będzie więc uproszczona już od początku.
Apple Pay w Polsce działa praktycznie wszędzie - niezależnie od terminala, którego używa sprzedawca.
"Bardzo się cieszę, że wspólnie z Apple i naszymi partnerami z sektora bankowego możemy dziś zaoferować posiadaczom kart Mastercard innowacyjną usługę Apple Pay. Polska znajduje się w czołówce, jeśli chodzi o rozwój płatności zbliżeniowych, co znajduje swoje odzwierciedlenie m.in. w infrastrukturze bezgotówkowej - już prawie 95 proc. terminali płatniczych w naszym kraju wspiera tę technologię. To sprawia, że przyszłość zbliżeniowych transakcji mobilnych rysuje się w Polsce bardzo optymistycznie. Taki sposób płacenia oferuje szybkość i wygodę, które doceniają polscy konsumenci" - mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.