Użytkownicy iOS wydają najwięcej pieniędzy na internetowe zakupy
IBM dostarczył nowy raport, przedstawiający popularność poszczególnych platform mobilnych wykorzystywanych do internetowych zakupów w okresie świątecznym. Możemy się z niego między innymi dowiedzieć, użytkownicy którego systemu są bardziej skorzy do realizowania płatności za pomocą urządzenia mobilnego.
Mimo, że to Android jest obecnie najpopularniejszym mobilnym systemem operacyjnym, to użytkownicy iOS przeważają w zakupach online. W okresie świątecznym aż 23 proc. wszystkich transakcji internetowych było realizowane z poziomu iPhone’a lub iPada. Dla porównania, użytkownicy Androida stanowili tylko 4,6 proc. całości.
Przeciętny użytkownik systemu iOS wydawał na jedną transakcję średnio 93,94 dol., podczas gdy w przypadku entuzjastów Androida było to średnio 48,10 dol. za jedno zamówienie. System operacyjny firmy Apple przeważał również w kwestii generowania ogólnego ruchu sieciowego, osiągając wynik 32,6 proc. całości w porównaniu do zaledwie 14,8 proc. dla Androida.
Z powyższych statystyk można wywnioskować, że użytkownicy systemu iOS są bardziej świadomi możliwości swojego urządzenia i częściej wykorzystują je do bardziej zaawansowanych czynności. Klienci decydujący się na sprzęt z iOS wiedzą, czego po nim oczekiwać, podczas gdy posiadacze low-endowych Androidów często chcą po prostu mieć przystępny cenowo telefon.
Powyższe dane dotyczą terenu Stanów Zjednoczonych.