Użytkownicy iOS wydają najwięcej pieniędzy na internetowe zakupy

IBM dostarczył nowy raport, przedstawiający popularność poszczególnych platform mobilnych wykorzystywanych do internetowych zakupów w okresie świątecznym. Możemy się z niego między innymi dowiedzieć, użytkownicy którego systemu są bardziej skorzy do realizowania płatności za pomocą urządzenia mobilnego.

W okresie świąt aż 23 proc. transakcji internetowych wykonano z poziomu iPhone’a lub iPada
W okresie świąt aż 23 proc. transakcji internetowych wykonano z poziomu iPhone’a lub iPadaAFP

Mimo, że to Android jest obecnie najpopularniejszym mobilnym systemem operacyjnym, to użytkownicy iOS przeważają w zakupach online. W okresie świątecznym aż 23 proc. wszystkich transakcji internetowych było realizowane z poziomu iPhone’a lub iPada. Dla porównania, użytkownicy Androida stanowili tylko 4,6 proc. całości.

Przeciętny użytkownik systemu iOS wydawał na jedną transakcję średnio 93,94 dol., podczas gdy w przypadku entuzjastów Androida było to średnio 48,10 dol. za jedno zamówienie. System operacyjny firmy Apple przeważał również w kwestii generowania ogólnego ruchu sieciowego, osiągając wynik 32,6 proc. całości w porównaniu do zaledwie 14,8 proc. dla Androida.

Z powyższych statystyk można wywnioskować, że użytkownicy systemu iOS są bardziej świadomi możliwości swojego urządzenia i częściej wykorzystują je do bardziej zaawansowanych czynności. Klienci decydujący się na sprzęt z iOS wiedzą, czego po nim oczekiwać, podczas gdy posiadacze low-endowych Androidów często chcą po prostu mieć przystępny cenowo telefon.

Powyższe dane dotyczą terenu Stanów Zjednoczonych.