KFC w Chinach będzie skanować twarze klientów

Chiński oddział KFC wprowadził innowacyjną funkcję, która zaproponuje danie na podstawie analizy twarzy klienta.

Skanowanie twarzy pomoże wybrać odpowiedni posiłek
Skanowanie twarzy pomoże wybrać odpowiedni posiłek123RF/PICSEL

W jednej z restauracji KFC w Pekinie stanęła maszyna, która dobiera propozycje posiłków na podstawie analizy twarzy. Specjalnie zaprojektowany system bierze pod uwagę wiek, płeć i wyraz twarzy klienta, aby dostosować ofertę do jego potrzeb.

Jak to działa? Osoba młoda dostanie w propozycji burgera i frytki, a dziecko lub starszy klient, w trosce o zdrowie, owsiankę i mleko sojowe. 

Klienci nie muszą korzystać z rekomendacji, mogą nawet nie używać maszyny - stoi ona w restauracji bardziej w ramach ciekawostki, ale kto wie, czy za kilka lat zamawianie jedzenia nie będzie odbywało się tylko w taki sposób. 

System powstał przy współpracy z firmą Baidu, będącą chińskim odpowiednikiem Google. Korporacja od jakiegoś czasu pracuje nad technologiami analizy i rozpoznawania twarzy, a wspomniana maszyna ma być demonstracją opracowanych dotychczas rozwiązań.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas