KFC w Chinach będzie skanować twarze klientów
Chiński oddział KFC wprowadził innowacyjną funkcję, która zaproponuje danie na podstawie analizy twarzy klienta.
W jednej z restauracji KFC w Pekinie stanęła maszyna, która dobiera propozycje posiłków na podstawie analizy twarzy. Specjalnie zaprojektowany system bierze pod uwagę wiek, płeć i wyraz twarzy klienta, aby dostosować ofertę do jego potrzeb.
Jak to działa? Osoba młoda dostanie w propozycji burgera i frytki, a dziecko lub starszy klient, w trosce o zdrowie, owsiankę i mleko sojowe.
Klienci nie muszą korzystać z rekomendacji, mogą nawet nie używać maszyny - stoi ona w restauracji bardziej w ramach ciekawostki, ale kto wie, czy za kilka lat zamawianie jedzenia nie będzie odbywało się tylko w taki sposób.
System powstał przy współpracy z firmą Baidu, będącą chińskim odpowiednikiem Google. Korporacja od jakiegoś czasu pracuje nad technologiami analizy i rozpoznawania twarzy, a wspomniana maszyna ma być demonstracją opracowanych dotychczas rozwiązań.