Ford prezentuje autonomiczne roboty humanoidalne, które zastąpią kurierów

Koncern samochodowy zaprezentował swoje nowe rozwiązanie, które ma pomóc w zautomatyzowaniu procesu dostarczania paczek. Obok samojeżdżących samochodów, pojawią się chodzące na dwóch nogach roboty.

Ford prezentuje autonomiczne roboty humanoidalne, które zastąpią kurierów
Ford prezentuje autonomiczne roboty humanoidalne, które zastąpią kurierówGeekweek - import

Mówiąc krótko, Ford zaprezentował nam właśnie listonosza XXI wieku, czyli humanoidalnego automatycznego robota, który potrafi wchodzić i schodzić po schodach oraz poruszać się po nierównych powierzchniach, aby jak najsprawniej dostarczyć paczki o wadze do 18 kilogramów do odbiorcy. Firma planuje sparować to rozwiązanie, opracowane przez startup Agility Robotics, ze swoimi autonomicznymi samochodami dostawczymi i już niebawem rozpocząć stosowne testy.

Dostarczanie paczek i listów wskazuje się bowiem jako pierwsze potencjalne pola zastosowania samojeżdżących samochodów, dotąd nie wiadomo było jednak, jak wypakować pakunki z samochodu i dostarczyć je pod drzwi odbiorcy. Tu właśnie do akcji wkracza robot o imieniu Digit, którego można zobaczyć podczas pracy na poniższym materiale promocyjnym - nie da się ukryć, że cały proces robi duże wrażenie, szczególnie pokonywanie schodów i omijanie przeszkód na drodze.

Robot, wyposażony w kamery i system Lidar, porusza się wykorzystując tę samą technologię, z której korzystają autonomiczne samochody do wykrywania przeszkód na drodze. - Kiedy samochód dostawczy dojedzie na miejsce, bezprzewodowe prześle do robota niezbędne informacje, łącznie z najlepszą drogą pod drzwi klienta - twierdzi Ken Washington z Forda. Przy okazji wspomina też, że autonomiczne samochody mogłyby jednocześnie robić za taksówki, dowożąc klientów we wskazane miejsca.

Przypominamy też, że to nie pierwsze podejście Forda do autonomicznych samochodów, bo wystarczy tu przypomnieć umowę na dostarczanie pizzy sieci Domino's Pizza. Firma ujawnia, że chciała w ten sposób sprawdzić, jak klienci zareagują na dostawy samojeżdżącymi samochodami, zanim zdecyduje się na kolejny krok. Co więcej, w tym przypadku klienci musieli sami podejść do samochodu, a następnie za pomocą specjalnego kodu odblokować odpowiedni schowek, żeby zabrać swoje zamówienie, a nowy pomysł znacznie wszystko upraszcza. Czy tak właśnie będzie wyglądać przyszłość? Czas pokaże.

Źródło: GeekWeek.pl/telegraph/Fot. Ford

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas