Macie ochotę na kosmiczny spacer? Już niebawem będzie to możliwe
I to z własnego domu, pod warunkiem, że posiadamy na stanie gogle wirtualnej rzeczywistości. Studio Felix & Paul wykonało bowiem specjalne nagranie 360 stopni, dzięki któremu poczujemy się jak na zewnątrz ISS.
Większość z nas nigdy nie będzie w stanie osobiście odwiedzić przestrzeni kosmicznej i doświadczyć wyjątkowego uczucia spaceru kosmicznego - nawet miliarderzy dysponujący górami gotówki, których stać na opłacenie lotu, jak choćby Jeff Bezos, muszą zadowolić się siedzeniem wewnątrz statków kosmicznych. Musimy więc korzystać ze zdobyczy technologii, żeby poczuć choć namiastkę eksploracji kosmosu, a za sprawą serii Space Explorers: The ISS Experience będzie to możliwe.
Jedni z jej twórców, studio Felix & Paul, stworzyli specjalną kamerę wirtualnej rzeczywistości, którą umieścili na robocie Canadarm2, żeby stworzyć nagrania 360 stopni na zewnątrz Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Mowa o sprzęcie będącym zmodyfikowaną wersję kamery dostępnej komercyjnie, a konkretniej modelu Z-Cam V1 Pro, która jest wyposażona w 9 sensorów 4K, które nagrywają ujęcia 3D w 360 stopniach i rozdzielczości 8K.
Zmiany polegały głównie na wzmocnieniu konstrukcji, by przetrwała w trudnych kosmicznych warunkach, narażona na promieniowanie kosmiczne, ekstremalne temperatury i uderzenia kosmicznych kamieni. Tak poprawione urządzenie zostało następnie przyczepione do robotycznego ramienia Canadarm2, które porusza się po zewnętrznej strukturze ISS.
- Nikt wcześniej nie podjął się uchwycenia Ziemi w stereoskopowym 3D, w formacie 360 stopni, poza stacją kosmiczną. To więcej niż ekscytujące i surrealistyczne zobaczyć, że to się dzieje, wiedząc, że marzenie o tym ambitnym projekcie pojawiło się już pięć lat temu - twierdzi Jonathan Woods, producent wykonawczy serii z ramienia Time Studios, współpracującego w tym zakresie z NASA. Efektów pracy w postaci gotowych materiałów możemy spodziewać się na przełomie jesieni i zimy, a żeby je obejrzeć można będzie skorzystać z urządzeń 5G w sieciach konkretnych operatorów oraz jako pełne doświadczenie immersyjne w Oculus Store dla headsetów Rift, Quest i Quest 2.
Źródło: GeekWeek.pl/engadget