Oto Hyper-Tube, koreański pociąg przyszłości, który osiągnął 1000 km/h

Często piszemy o Japończykach i Chińczykach w kwestii ich wysiłków tworzenia projektów superszybkich pociągów przyszłości, które mają nie do poznania na lepsze odmienić podróżowanie po krajach.

Oto Hyper-Tube, koreański pociąg przyszłości, który osiągnął 1000 km/h
Oto Hyper-Tube, koreański pociąg przyszłości, który osiągnął 1000 km/hGeekweek - import

Tymczasem jeszcze ciekawszy projekt właśnie realizowany jest przez Koreańczyków, oczywiście mówimy tutaj o tych z południa. Inżynierowie z Korea Railroad Research Institute (Korail) pochwalili się, że ich prototyp pociągu o nazwie Hyper-Tube rozpędził się do zawrotnej prędkości 1019 km/h.

Prace przy projekcie trwają od 2017 roku. Wówczas prototyp kapsuły zaprojektowanej i zbudowanej w myśl idei technologii Hyperloop, czyli próżniowej superszybkiej kolei przyszłości, rozpędził się do ponad 700 km/h. Mamy zatem tu do czynienia z ogromnym postępem, który zasługuje na pochwałę. Obecnie jest to najszybsza kapsuła tej technologii na świecie.

Niestety, obecnie prototypy koreańskiego Hyper-Tube to modele w skali 1:17 oryginalnej kapsuły. Testy odbywają się w tubach, w których obniżono ciśnienie do zaledwie 1,013 hPa. Kapsuły mają być docelowo dwukrotnie szybsze od pociągów Maglev i trzykrotnie szybsze od tradycyjnych składów Shinkansen.

Inżynierowie z Korail informują, że już w 2022 roku rozpoczną budowę kapsuł w pełnej skali, wówczas będziemy mogli przekonać się, jak szybko rozpędzają się składy Hyper-Tube. Eksperci z rynku kolei uważają, że oprócz takich amerykańskich firm jak Virgin Hyperloop One i Hyperloop Transportation Technologies, to właśnie Korail może jako pierwszy w Azji udostępnić komercyjną wersję Hyperloop w postaci właśnie Hyper-Tube.

Przy okazji tematu kolei próżniowej, wato wspomnieć, że, jakiś czas temu Chińczycy zainicjowali projekt o nazwie HyperFlight, za którym kryje się naddźwiękowa kolej. Będzie ona oferowała przejazdy z prędkościami dochodzącymi do 4000 km/h. Pierwszy tor testowy ma powstać w ciągu 3 lat w mieście Wuhan w prowincji Hubei i być wybudowany przez China Aerospace Science and Industry Corporation.

Źródło: GeekWeek.pl/Korea Railroad Research Institute / Fot. Korea Railroad Research Institute

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas