Sony Alfa 350 - kadrowanie inaczej

Fotograficznej ofensywy Sony ciąg dalszy. Tym razem japoński producent postawił na lustrzankę wyposażoną w system Live View. Z jakim efektem? Testujemy nową Alfę 350.

article cover
materiały prasowe
1/160s, f/ 10,0, ISO 100
INTERIA.PL - Adam Nietresta
1/125s, f/ 10,0, ISO 100
INTERIA.PL - Adam Nietresta

Budowa i funkcje

Z przodu korpusu A 350 (na lewo od mocowania obiektywu) umieszczono przełącznik trybu ostrości auto/manualfokus i przycisk podnoszenia lampy błyskowej.

1/20s, f/ 5,6, ISO 1600
INTERIA.PL - Adam Nietresta
Fragment tego samego zdjęcia w powiększeniu - przy wysokiej czułości poziom szumów jest znaczny
INTERIA.PL - Adam Nietresta
1/200s, f/ 10,0, ISO 100
INTERIA.PL - Adam Nietresta
1/125s, f/ 5,6, ISO 125
INTERIA.PL - Adam Nietresta
1/160s, f/ 10,0, ISO 100
INTERIA.PL - Adam Nietresta
1/200s, f/ 11,0, ISO 100
INTERIA.PL - Adam Nietresta
1/125s, f/ 8,0, ISO 200
INTERIA.PL - Adam Nietresta
1/30s, f/ 4,5, ISO 400
INTERIA.PL - Adam Nietresta

Wizjer i wyświetlacz LCD

1/100s, f/ 5,6, ISO 400
INTERIA.PL - Adam Nietresta

Podczas fotografowania, w wizjerze aparatu dostępne są m.in. informacje o parametrach pracy systemu AF (aktywne pole ostrości podświetlane jest na czerwono), trybie pracy lampy, czasie otwarcia migawki, wartości przysłony, ekspozycji, formacie obrazu czy liczbie pozostałych zdjęć. Kadrowanie przy pomocy wizjera na ogół nie powinno nastręczać większych kłopotów, ale sposób wyprofilowania osłaniającej go muszli może niestety czasem utrudniać objęcie wzrokiem całości kadru.

1/60s, f/ 5,6, ISO 100
INTERIA.PL - Adam Nietresta

Widok poszerzony (uruchamiany po wciśnięciu klawisza DISPLAY) obejmuje dodatkowo informacje o: trybie ostrości i pomiaru światła, balansie bieli i ustawieniach "strefy twórczej" (będzie o niej mowa w dalszej części testu).

1/40s, f/ 5,0, ISO 100
INTERIA.PL - Adam Nietresta
1/200s, f/ 10,0, ISO 100
INTERIA.PL - Adam Nietresta
1/250s, f/ 11,0, ISO 100
INTERIA.PL - Adam Nietresta

Korzystając z systemu Live View napotkamy jednak niekiedy na poważne trudności. Duże zastrzeżenia można mieć bowiem do czytelności wyświetlacza, który czasami (np. w intensywnym świetle słonecznym) okazuje się całkowicie bezużyteczny. Problematyczne (lub zwyczajnie niewygodne) może się też okazać kadrowanie przy pomocy ekranu, jeśli zdecydujemy się na wyposażenie naszej Alfy w większy i cięższy od standardowego obiektyw... Wtedy na szczęście poratować nas może tradycyjny wizjer.

1/160s, f/ 10,0, ISO 100
INTERIA.PL - Adam Nietresta

Menu

1/400s, f/ 10,0, ISO 100
INTERIA.PL - Adam Nietresta

Do tego dochodzi jeszcze możliwość uruchomienia wspomagania AF i systemu redukcji szumów (dla długich czasów naświetlania lub wysokiej czułości).

1/250s, f/ 9,0, ISO 100
INTERIA.PL - Adam Nietresta

Fotografowanie i jakość zdjęć

1/500s, f/ 9,0, ISO 200
INTERIA.PL - Adam Nietresta
Kolory w obiektywie A350
INTERIA.PL - Adam Nietresta

Zaletą najnowszej Alfy, która jest w końcu aparatem amatorskim, jest jednak duża liczba ustawień idąca w parze z prostotą obsługi. Możliwości A350 powinny pod tym względem całkowicie zaspokoić potrzeby także bardziej ambitnych miłośników fotografii i przynajmniej częściowo zrekompensować niedoskonałości aparatu.

Sony Alfa 350, specyfikacja techniczna:

Matryca: CCD, 14,2 megapikseli

Mocowanie obiektywu: Mocowanie Sony Alfa lub mocowanie typu A Minolta i Konica Minolta

Wyświetlacz: uchylny ekran LCD 2,7" (230 tys pikseli)

Czas otwarcia migawki: 1/4000 - 30 s

Czułość: ISO 3200

Pamięć: karty CF

Zasilanie: akumulator NP-FM500H

Wymiary: 130,8/98,5/74,7 mm

 PLUSY:

+ solidne wykonanie

+duża liczba funkcji

+prostota obsługi

+ uchylny ekran

MINUSY:

-  wysoki poziom szumów

- często nieczytelny ekran LCD

- jakość wykończenia

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas