Kryzys energetyczny? Nie dotyczy super-jachtów, czyli miliarderów
Pokaż, że światowy kryzys energetyczny to fikcja! Ten superjacht z aluminium może być twój. Najnowsze dziecko holenderskiej stoczni Mulder Shipyard imponuje osiągami.
Branża producentów superjachtów ma się znakomicie. Po okresie pandemii bogacze lubią zafundować sobie odrobinę luksusu na najwyższym poziomie, a to oferują im jachty za dziesiątki lub nawet setki milionów dolarów. Jeśli należysz do tej grupy, to warto zainteresować się świeżo zwodowaną jednostką o pięknej nazwie Solemates. Superjacht trafił właśnie do przyszłych właścicieli.
Luksus na wodzie
"Solemates" to kolejny jacht z serii Mulder ThirtySix, którego kadłub w całości został zbudowany z aluminium. Zaprojektowali go Brytyjczycy, a wybudowała holenderska stocznia Mulder z siedzibą w Zoeterwoude. "Solemates" został zakupiony przez amerykańską firmę zajmującą się wynajmowaniem luksusowych jachtów. Dołączy do trzech jachtów serii Mulder, w skład której wchodzą Calypso , Mana I i Delta One .
Solemates to jacht motorowy o długości 36 metrów, którego kadłub i nadbudówka wykonane są z aluminium. Na pokładzie superjachtu Solemates są luksusowe apartamenty dla 10 gości i pomieszczenia dla 7 osób załogi.
Najważniejsze dane jachtu Solemates
Jacht Solemates napędzają dwa silniki firmy Caterpillar, które rozpędzają go do prędkości 31 km/h. Nie ma mowy o oszczędzaniu paliwa - pojemność jego zbiorników to 32000 litrów.
W rankingu największych jachtów na świecie Solemates znajduje się dopiero na 2995 miejscu. Jest to czwarta tak duża jednostka zbudowana przez holenderską stocznię Mulder. Jego cena nie jest znana, ale podobnej wielkości (choć używane) superjachty kosztują ok. 40 milionów dolarów.
Specjalistyczny serwis zajmujący się rynkiem jachtowym podał informację, że w tej chwili na świecie jest oferowanych do sprzedaży aż 2171 tzw. superjachtów. Tylko w ub. roku sprzedano 517 takich pałaców na wodzie. Prognozy dla tego roku są o wiele bardziej optymistyczne, a portfele zamówień stoczni jachtowych pękają w szwach - w tej branży kryzysu nie widać.