To nie była atrapa. Sony naprawdę zbudowało samochód i zamierza go sprzedawać [FILM]

Japoński koncern dokładnie rok temu zaprezentował na targach CES 2020 prototyp pięknego samochodu elektrycznego, na pokładzie którego znajdą się najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne.

To nie była atrapa. Sony naprawdę zbudowało samochód i zamierza go sprzedawać [FILM]
To nie była atrapa. Sony naprawdę zbudowało samochód i zamierza go sprzedawać [FILM]Geekweek

Teraz okazuje się, że nie była to tylko pokazowa atrapa. Pojazd naprawdę istnieje i jest testowany na japońskich i europejskich drogach. VISION-S to w pełni elektryczny i autonomiczny pojazd marzeń wszystkich tych, którzy kochają nowinki technologiczne. Sony chwali się, że pojazd łączy w sobie ekologię, komfort, sportowe osiągi, bezpieczeństwo i jest dosłownie centrum rozrywki na czterech kołach.

Z ujawnionych informacji wynika, że VISION-S posiada dwusilnikowy napęd na wszystkie koła o mocy 400 kW (536 KM). Pozwala on mu przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy i rozwinąć prędkość maksymalną do 240 km/h. Jeśli chodzi o akumulatory i zasięg, to eksperci uważają, że możemy liczyć na co najmniej 400-500 kilometrów na jednym, bardzo szybkim ładowaniu.

VISION-S ma być najbardziej zaawansowanym technologicznie na świecie mobilnym centrum rozrywki. Jako że ma to być pojazd w pełni autonomiczny, z najwyższym, 5. poziomem automatyki, pasażerowie będą mogli w czasie podróży zanurzyć się w świecie filmów w jakości 4K i niesamowicie krystalicznym dźwięku, pograć w najnowsze gry czy być w stałym kontakcie ze znajomymi za pośrednictwem superszybkiej i stabilnej sieci 5G.

Najważniejszym aspektem projektu VISION-S jest integracja w jednym pojeździe najnowszych wyświetlaczy OLED, systemu dźwięku, sterowania za pomocą głosu i gestów oraz stworzenia nowego wymiaru pełnej interakcji człowieka z maszyną, w jak najmniej inwazyjny sposób. Podróże tym pojazdem mają być ucztą dla oczu i uszu, bez obawy o problemy na drodze.

Sony wie, co robi, ponieważ wszystkie technologie, które się tu pojawią, na co dzień są do kupienia z logo firmy w sklepach na całym świecie. Mowa tutaj o świetnych konsolach, słuchawkach z aktywnym tłumieniem hałasu, wspaniałych wyświetlaczach OLED i systemach dźwiękowych kina domowego. Miejmy nadzieję, że skoro Sony testuje VISION-S w Europie, pojazd pojawi się również u nas w sprzedaży, a jego cena nie będzie kosmiczna.

Źródło: GeekWeek.pl/Sony / Fot. Sony

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas