Samsung sprzedał zaledwie 50 tysięcy Galaxy Gear
Smartwatch Galaxy Gear miał być swego rodzaju rewolucją w branży technologicznej. Niestety rzeczywistość zweryfikowała te poglądy, a Samsung może już pomału mówić o swojej porażce. Dotychczas sprzedano bowiem zaledwie 50 tysięcy egzemplarzy inteligentnych zegarków.
Jest to oczywiście wynik poniżej wszelkich oczekiwań. Warto również wspomnieć, że 30 proc. zakupionych urządzeń zostało przez klientów zwrócone do sklepów. Z czego bierze się taki stan rzeczy?
Przede wszystkim zegarek do najtańszych nie należy. Jego cena została ustalona na poziomie 300 dolarów. Z początku sprzęt ten był ponadto kompatybilny wyłącznie z Galaxy Note III. Aktualnie inne smartfony Samsunga również otrzymały wsparcie, jednak to wciąż zbyt mało, by mówić o uniwersalności zegarka. Ostatnim mankamentem jest czas pracy na baterii. Przy intensywnym użytkowaniu Galaxy Gear trzeba ładować codziennie.
Być może na inteligentne zegarki jest jeszcze zbyt wcześnie? Producenci powinni popracować przede wszystkim nad wydajnością baterii, gdyż w tym segmencie to właśnie ona ma najważniejsze znaczenie.