Dlaczego warto brać prysznic?

Kąpanie się pod prysznicem w ciągu dnia pracy zwiększa produktywność i kreatywność - twierdzą badacze z firmy Lucre.

W 8-tygodniowym studium wzięli udział przedstawiciele czterech przedsiębiorstw: restauracji, agencji reklamowej, firmy architektonicznej i bieliźniarskiej.

Od nastroju po wydajność

Członkowie załogi mieli dodatkową przerwę na prysznic. Okazało się, że poprawa funkcjonowania wystąpiła w wielu dziedzinach - od nastroju po wydajność. Ogółem kreatywność wzrosła o 33, a produktywność aż o 42 proc.

W miesięcznym okresie kontrolnym pracownicy mieli opisywać swoje emocje podczas dnia pracy. W kolejnym miesiącu wygospodarowano dla nich co najmniej jedną przerwę na prysznic dziennie. Dodatkowo badani wypełniali samoopisowe kwestionariusze.

Reklama

Wierzyć więc czy nie?

Sam Walsh, pracownik agencji reklamowej, wspomina, że dzięki kąpieli bardzo się wyciszał, a przebywanie z dala od ciągłych dzwonków telefonów pozwalało mu przemyśleć różne sprawy. Dla 16 proc. uczestników eksperymentu było jasne, że w fazie prysznicowej pracowało im się lepiej. Dla 23 proc. dużym plusem stała się poprawa nastroju.

I na koniec ważna informacja - badanie zostało przeprowadzone na zlecenie producenta pryszniców. Wierzyć więc czy nie?

Anna Błońska

Kopalnia Wiedzy
Dowiedz się więcej na temat: kreatywność | firmy | prysznic
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy