Odkryliśmy planetę podobną do Ziemi, która krąży wokół gwiazdy podobnej do Słońca

O tym niesamowitym odkryciu informują astronomowie z Instytutu Maxa Plancka w Niemczech. Są to najwierniejsze kopie Ziemi i Słońca, jakie dotychczas zaobserwowaliśmy. Być może istnieje tam życie.

Ludzkość od czasu obserwacji przestrzeni kosmicznej odkryła już ponad 4 tysiące obcych planet. Tylko niektóre z nich mogą nadawać się do życia. Naukowcy uważają jednak, że w całym Wszechświecie globów podobnych do Ziemi może znajdować się miliardy. Odkrycie tych najbardziej nas interesujących wydaje się być tylko kwestią czasu.

Z każdym dniem zbliżamy się do momentu wykrycia drugiej Ziemi, na której będą panowały idealne warunki do rozkwitu życia biologicznego jakie dobrze znamy. Chociaż podróż tam nie będzie możliwa jeszcze przez setki lat, to najważniejsze, byśmy mieli już zapasowe planety, na których moglibyśmy się w przyszłości osiedlić w obawie o globalny kataklizm.

Może to wszystko wydawać się fikcją, to jednak nie mamy innego wyjścia. Trzeba już teraz rozwijać technologie i podjąć kroki, które pozwolą nam odpowiednio szybciej zabezpieczyć się przed nadchodzącą katastrofą. Astronomowie uważają, że nie da się jej uniknąć, jest ona tylko kwestią czasu. Ziemi 2.0 szukamy też z innego powodu, bardziej egzystencjalnego. Od zarania dziejów chcemy uzyskać odpowiedź na pytanie, czy jesteśmy sami we Wszechświecie.

Wyśmienicie pod tym względem zapowiada się układ gwiazdy Kepler-160 i egzoplanety KOI-456.04. Znajdują się one 3 tysiące lat świetlnych od Ziemi. Egzoplaneta leży w tzw. ekosferze, co oznacza, że istnieje ogromne prawdopodobieństwo występowania na tym skalistym globie atmosfery wypełnionej tlenem i wody w postaci ciekłej, czyli kluczowych elementów niezbędnych do rozwoju życia.

Co ciekawe, najnowsze badania pokazują, że w układzie Kepler-160 może znajdować się więcej planet. Dotychczas odkryto dwie, a teraz mówi się o kolejnych dwóch. Być może istnieje tam inteligentne życie. Badania lodowych księżyców Jowisza i Saturna pokazały nam, że proste formy życia mogą funkcjonować w najbardziej ekstremalnych warunkach. Ten fakt powinniśmy wciąż pod uwagę w swoich misjach poszukiwania drugiej Ziemi.

Źródło: GeekWeek.pl/ / Fot. NASA