Elimen E-VN1 to najnowszy polski ultralekki pojazd elektryczny dla dostawców

Polska firma Elimen zaprezentowała podczas II Międzynarodowego Forum Energetyka i Środowisko EkoZakopane 2018 pojazd elektryczny typu van, który przeznaczony jest dla dostawców.

E-VN1 powstał na ultralekkiej płycie podwoziowej zbudowanej z najnowocześniejszych kompozytów. Jego waga w wersji podstawowej wynosi zaledwie 600 kilogramów.

Eko-van może poszczycić się też sporą przestrzenią ładunkową wynoszącą 4m3, w której można przewozić do 800 kilogramów ciężaru. Dostęp do niej jest możliwy zarówno z boku pojazdu, jak i z tyłu. Dojścia o wymiarach 1480 x 2050 (środek) oraz 1000 x 2170 (tył) mogą być zamykane automatyczną roletą.

Największym atrybutem E-VN1 są niskie koszty eksploatacji. Przejechanie 100 kilometrów wynosi nie więcej niż 7 złotych. Akumulatory w pojeździe można naładować do wartości 80 procent w zaledwie 30 minut, a pełne naładowanie pozwala na przejechanie do 300 kilometrów.

Reklama

Polski elektryczny van E-VN1 od firmy Elimen. Fot. Elimen.

Zarówno silnik elektryczny, powstały w technologii bezszczotkowej BLDC o mocy 14,9 kW, jak i układ ładowania czy systemy elektroniki pokładowej, powstały w Polsce.

E-VN1 w wersji podstawowej oferuje takie technologie jak: systemy nawigacji satelitarnej oparte na Google Maps, komputer pokładowy z telemetrią układu baterii, ekrany LCD, tempomat, kamery cofania, blokada dyferencjału czy pneumatyczne zawieszenie. Producent oferuje również instalację systemów zarządzania flotą.

Polski elektryczny van E-VN1 od firmy Elimen. Fot. Elimen.

Zamówienia na polskiego e-vana będzie można składać już od września. Początkowo E-VN1 będzie produkowany w Tomaszowie Mazowieckim, ale w przyszłości w nowej fabryce w okolicach Bydgoszczy.

Firma Assay, która wspiera Elimen, zamierza wyprodukować w przyszłym roku 500 sztuuk tego pojazdu. W podstawowej wersji będzie on kosztował niecałe 100 tysięcy złotych, a z lepszym zasięgiem ok. 130 tysięcy złotych.

Źródło: GeekWeek.pl/Grupa Assay/Elimen / Fot. Elimen

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy