Awaria rosyjskiego systemu nawigacyjnego GLONASS
System nawigacji satelitarnej GLONASS przez ok. 11 godzin przekazywał błędne wskazania. Awaria pojawiła się krótko po północy 2 kwietnia i została usunięta tego samego dnia ok. południa wg. czasu moskiewskiego.
Przez cały czas trwania awarii satelity systemu GLONASS otrzymywały błędne dane nawigacyjne służące do obliczania położenia każdego satelity na orbicie. Wadliwe były też wskazania dotyczące czasu i położenia pozostałych satelitów GLONASS , w efekcie czego użytkownicy rosyjskiego systemu zostali pozbawieni dostępu do danych nawigacyjnych.
Zobacz również:
Długi czas trwania awarii wynikał prawdopodobnie z tego, że jej usunięcie wymagało resetowania wszystkich satelitów systemu. Do przeprowadzenia resetu konieczne było z kolei czekanie na to, aby każdy z satelitów znalazł się w zasięgu stacji kontroli na północnej półkuli.
Podczas awarii użytkownikom systemu GLONASS zalecano, aby korzystali z nawigacji GPS.