Nowy rower elektryczny Kawasaki trafia do Polski
4cv Mobile, dystrybutor urządzeń elektroniki konsumenckiej, wprowadził do sprzedaży w Polsce wyposażony w napęd elektryczny rower górski klasy premium marki Kawasaki.
Według dostępnych badań 6 proc. Polaków regularnie dojeżdża na rowerze do pracy lub szkoły. To około miliona osób. W całej Unii Europejskiej ten wskaźnik wynosi 7,6 proc., co oznacza, że nie odbiegamy znacząco od unijnej średniej. Natomiast w krajach Europy zachodniej ponad 20 proc. wolumenu sprzedaży stanowią rowery z napędem elektrycznym, a w krajach Beneluksu jest to ponad 30 proc. W Polsce jednoślady elektryczne nie cieszą się jeszcze aż tak dużą popularnością, jednak ich sprzedaż również sukcesywnie rośnie.
Na nasz rynek wchodzi Kawasaki Electric Trekking MTB. Urządzenie wyposażone jest w 36-Voltowy, zintegrowany z ramą akumulator Panasonic o pojemności 9Ah oraz silnik o mocy 250W. Amortyzowany przedni widelec, hamulce tarczowe i przerzutka Shimano ułatwiają jazdę terenową, a siła mięśni wspomagana napędem elektrycznym pozwala na szybsze pokonywanie o wiele większych dystansów i wzniesień, w porównaniu do zwykłego roweru.
Podobnie jak klasyczne jednoślady Kawasaki Electric Trekking MTB posiada uniwersalną, 53-centymetrową ramę, kierownicę i pedały. Umieszczenie silnika w tylnej piaście oraz integracja akumulatora z ramą powodują, że elektronika nie rzuca się w oczy i w pierwszej chwili trudno odróżnić go od tradycyjnego roweru górskiego.
Model Kawasaki Electric Trekking MTB wyróżnia tryb WALK, dzięki któremu rower samodzielnie porusza się z prędkością do 6 km/h. Uruchamia się go dzięki specjalnemu panelowi, który pozwala włączyć wspomaganie i przełączać się między trybami. Znajduje się tu także diodowy wyświetlacz informujący o stanie naładowania akumulatora.
Elektryczny rower Kawasaki kosztuje 6999 zł.
Specyfikacja:
- Rozmiar ramy: 53 cm
- Rozmiar opon: 27,5 x 2,3
- Typ ramy: Męski
- Akumulator: Panasonic 36v/9Ah, zintegrowany w ramie
- Napięcie akumulatora: 36V
- Moc znamionowa silnika: 250W
- Umiejscowienie silnika: Tylna piasta
- Marka/ Model silnika: Bafang Rear
- Hamulec przedni: Tarczowy mechaniczny
- Hamulec tylny: Tarczowy mechaniczny
- Przerzutka tylna: Shimano Acera (7 biegów)
- Amortyzacja: Przód
- Gwarancja: Producenta 24 miesiące, na akumulator 6 miesięcy