Pierwszy rower z technologią stealth
Eksperymentalny X-9 Nighthawk Słowaka Braňo Mereša wygląda tak, jakby został przeznaczony dla szpiegów na dwóch kółkach. Z uwagi na tworzywo, z którego go wykonano, na pewno jest trudniej wykrywalny od konwencjonalnych pojazdów.
Ramę wykonano z włókien aramidowych, wytrzymałych polimerów wykorzystywanych do produkcji kamizelek kuloodpornych. Pokryto ją lekkim i mocnym włóknem węglowym. Konstrukcję z aramidów przycięto tak, by miała strukturę plastra miodu, więc ograniczono wagę ramy, jednocześnie zapewniając jej sztywność. Cała rama waży więc tylko niecałe półtora kilograma.
Na razie nie wiadomo, czy pomysł zostanie wykorzystany do wyprodukowania roweru dostępnego w sprzedaży. Na początku marca Mereš zaprezentował ukończoną w grudniu 2011 roku ramę na Targach Rowerowych w Berlinie. Wzbudziła tam "wielkie zainteresowanie".
Głównym celem budowy prototypu było sprawdzenie, czy popularne w przemyśle lotniczym tworzywa formowane na kształt plastra miodu sprawdzą się także w ramie roweru.