BeReal najszybciej rozwijającą się aplikacją w 2022 roku

Rok 2022 roku dobiegł końca, a wraz z nim nadszedł czas na podsumowania. Na rynku aplikacji mobilnych największym zwycięzcą bezapelacyjnie okazał się BeReal, który znalazł swoje miejsce obok takich potęg jak Instagram, Snapchat czy TikTok. Ostatni z nich nawet zaczął go kopiować, co tylko świadczy o globalnym sukcesie nowego medium.

BeReal najszybciej rozwijającą się aplikacją w 2022 roku
BeReal najszybciej rozwijającą się aplikacją w 2022 rokuchetroni123RF/PICSEL

Media społecznościowe mają to do siebie, że w momencie świetności danych platform wydaje się, że ich sukces będzie trwał wiecznie. Wkrótce dochodzi do przetasowań i nawet najwięksi muszą uznać wyższość nowych graczy. Kto z nas spodziewałby się w 2008 roku upadku takiego giganta jak MySpace?

Wydaje się również, że wśród takich potęg jak Facebook, Instagram, YouTube czy chociażby Snapchat i Twitter nie ma miejsca dla innych portali. Oczywiście to tylko złudzenie, a wejście z buta TikToka na rynek mediów społecznościowych doskonale to potwierdza.

Można by rzec, że wspomniany TikTok stał się nawet liderem w branży, gdyż został najczęściej pobieraną aplikacją na świecie, a jego konkurenci na czele z Instagramem i YouTube zaczęli go kopiować. Jak wielki więc sukces musiał osiągnąć BeReal, skoro nawet sam TikTok postanowił ściągnąć od niego pomysł.

Czym jest BeReal?

BeReal to medium społecznościowe założone w 2020 roku przez dwóch Francuzów - Alexisa Barreyata i Kevina Perreau. W przeciwieństwie do pozostałych platform opiera się on, jak sama nazwa wskazuje, na byciu prawdziwym, a nie sztucznie wyidealizowanym jak w przypadku innych, dobrze znanych nam social mediów.

Aby osiągnąć ten pozornie niemożliwy cel, projekt oparto na dwuminutowych oknach na publikację. Raz w ciągu dnia otrzymujemy powiadomienie o treści “It's time to BeReal". Wówczas mamy dokładnie 120 sekund na opublikowanie postu.

Na rynku pojawia się nowy gracz
Na rynku pojawia się nowy graczPixabay.com

Co więcej, wspomniany post zawsze składa się z dwóch zdjęć zrobionych w tym samym momencie - jeden z przedniej kamerki, drugi z tylnej. Dodatkowo w aplikacji nie ma żadnych filtrów, co zdecydowanie zmniejsza wszelkie pola do manipulacji naszego wyglądu.

Jeśli nie zdecydujemy się na zrobienie zdjęć, ponieważ na przykład nie robimy w danym momencie nic ciekawego i nie chcemy pokazywać innym naszego nudnego życia, nie będziemy mogli przeglądać fotografii innych. Tym właśnie sposobem BeReal stawia na autentyczność.

Wybuch popularności w 2022 roku

Jak już zostało wspomniane, BeReal powstał w 2020 roku, jednak dopiero ponad dwa później miał miejsce istny wybuch popularności aplikacji. Jeszcze na początku 2022 roku o omawianym medium mało kto słyszał, a hasła "BeReal" nie było ani w anglojęzycznej, ani we francuskojęzycznej Wikipedii.

Dziś z aplikacji korzysta około 75 milionów użytkowników z całego świata, a rzeczona liczba wciąż rośnie. Nie bez powodu okrzyknięto BeReal "najszybciej rozwijającym się medium społecznościowym".

Fenomen wspomnianego projektu dostrzegli najwięksi giganci z TikTokiem i Instagramem na czele. Chińskie przedsiębiorstwo we wrześniu wprowadziło opcję "TikTok Now", która działa praktycznie identycznie jak BeReal z tą różnicą, że zamiast dwóch minut na wstawienie odpowiedniego postu mamy ich trzy.

"Ej, mogę odpisać twoje zadanie domowe? Tylko weź pozmieniaj coś, żeby facetka się nie skapnęła" - aż chciałoby się zacytować.

Natomiast na Instagramie już testowana jest funkcja "Candid Stories", która będzie polegać na... dokładnie tym samym, czym jest BeReal. Ctrl+C, Ctrl+V i kolejna innowacja wprowadzona.

Oczywiście automatycznie nasuwa się pytanie, czy tak wielcy giganci nie pozbędą się z rynku poważnego konkurenta. Obecnie nic na to nie wskazuje, choć z pewnością twórcy BeReala muszą mieć się na baczności. Tak szybko, jak się weszło na szczyt, można z tego szczytu zlecieć.

Biblioteka niezłomna. Ukraińcy mają miejsce, w którym czuć normalnośćAFP
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas