Pierwszy pociąg regionalny Mireo zaprezentowany
Pierwszy skład kolejowy oparty na platformie pociągu regionalnego Mireo jest już gotowy. W najbliższych miesiącach osiem składów przedprodukcyjnych zostanie oddanych do Centrum Walidacji i Testów (PCW) w miejscowości Wegberg-Wildenrath. Pociąg będzie musiał przejść szczegółowe testy przed dopuszczeniem do służby na terenie Niemiec. Pociągi wyjadą na tory w czerwcu 2020 r.
Pociąg składa się z trzech wagonów oferujących 220 miejsc siedzących, a jego maksymalna prędkość to 160 km/h. Wnętrze oferuje dużo miejsca, poczucie komfortu i bezpieczeństwa. W wagonach zainstalowane są duże wyświetlacze z informacjami dla pasażerów, którzy mają również dostęp do pokładowego Internetu, a nad wszystkim czuwa system monitoringu CCTV.
Pasażerowie mają zapewnione obszerne fotele, wnętrza są klimatyzowane, a do dyspozycji są także wielofunkcyjne przestrzenie z miejscem na 27 rowerów. Pasażerowie o ograniczonej mobilności maja ułatwiony dostęp do toalet. Wszystkie drzwi w wagonach są wyposażone w specjalne platformy, które automatycznie wysuwają się po zatrzymaniu składu, ułatwiając wchodzenie i wychodzenie z pociągu na peron.
Projekt pociągu Mireo kładzie specjalny nacisk na ochronę środowiska i dużą wydajność energetyczną dzięki samonośnej aluminiowej konstrukcji. Poprawiona aerodynamika pojazdu, wydajne energetycznie podzespoły oraz inteligentny system zarządzania zasilaniem pomagają oszczędzać zasoby, redukować emisję spalin i hałasu. Całkowity pobór energii jest zmniejszony o około 25% w porównaniu do starszych konstrukcji. Materiały użyte do produkcji pociągu Mireo mogą zostać poddane recyklingowi w 95 proc. pod koniec cyklu życia i służby pociągu.
Pociąg Mireo będzie kursował na trasie Offenburg - Freiburg - Basel/Neuenburg (w Szwajcarii) przez cały tydzień oraz w rejonie Kaiserstuhl od stacji Freiburg do stacji Endingen/Breisach w niedziele.