Siemens prezentuje pociąg zasilany bateriami elektrycznymi

​Austriackie Koleje Federalne (ÖBB) oraz Siemens Mobility wspólnie inwestują w przyszłość transportu osobowego i pracują nad kolejowym napędem elektro-hybrydowym. Rezultatem jest pojazd Desiro ML Cityjet eco - prezentowany podczas targów InnoTrans 2018 w Berlinie.

Cityjet eco
Cityjet ecomateriały prasowe

Cityjet eco to alternatywa na niezelektryfikowane linie kolejowe, dotychczas obsługiwane przez lokomotywy z silnikiem diesla. Silnik elektryczny charakteryzuje się o połowę mniejszą emisją dwutlenku węgla w porównaniu z dieslami.

- Ochrona środowiska naturalnego jest wyjątkowo ważna dla Kolei Austriackich. Zawsze staramy się znaleźć sposób na ulepszanie naszych produktów i sprawić aby były jeszcze bardziej przyjazne dla środowiska. W ramach tej misji, ÖBB będzie dalej koncentrować się na procesie wymiany silników wysokoprężnych w przyszłości. Jako największa firma chroniąca środowisko w Austrii, ÖBB propaguje inicjatywę walki ze zmianami klimatycznymi za pomocą Cityjet eco - powiedziała Evelyn Palla, członek zarządu w ÖBB Personenverkehr AG.

Siemens pracuje nad hybrydowymi napędami elektrycznymi, które umożliwiają ładowanie nowo-zainstalowanych akumulatorów poprzez pantograf w czasie jazdy po linii zelektryfikowanej. Zgromadzona energia jest następnie zużywana do zasilania pociągu na odcinkach linii bez dostępu do napowietrznej sieci zasilającej. Gdy tylko pociąg opuści odcinek zelektryfikowany, baterie zaczynają dostarczać prąd pociągowi.

Cityjet eco
Cityjet ecomateriały prasowe

Pilotażowy projekt zakłada, że w nadchodzących miesiącach Siemens i ÖBB przeprowadzą gruntowne testy napędu, aby następnie wprowadzić prototyp do seryjnej produkcji. Pojazd zostanie po raz pierwszy dopuszczony do służby w drugiej połowie 2019 roku.

Wszystkie rozwiązania Siemens Mobility dla transportu kolejowego można zobaczyć na targach InnoTrans 2018 w hali 4,2 na stoisku 201/202 jak i na ekspozycji zewnętrznej O420. Oprócz Desiro firma prezentuje także m.in. lokomotywy Vectron i Smartron, tramwaj Avenio, metro Inspiro dla Sofii, CityVal dla Rennes oraz pojazd Desiro RRX.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas