Alfa Romeo GTV Bi-Motore

Alfa Romeo GTV to coupe, które swoje najlepsze lata ma już dawno za sobą. Jest jednak pewien sposób, by samochody tego typu przeżyły drugą młodość.

Alfa Romeo GTV to coupe, które swoje najlepsze lata ma już dawno za sobą. Jest jednak pewien sposób, by samochody tego typu przeżyły drugą młodość.

Alfa Romeo GTV to coupe, które swoje najlepsze lata ma już dawno za sobą. Jest jednak pewien sposób, by samochody tego typu przeżyły drugą młodość.

Wystarczy tylko dać im drugi...silnik. Na taki szalony pomysł wpadł pochodzący z Holandii właściciel seryjnej Alfy GTV. Moc oryginalnego silnika V6 o pojemności 3 l okazała się dla niego niesatysfakcjonująca dlatego, postanowił zamontować w samochodzie dodatkowy, jeszcze większy motor V6 3,2 l. Tym z pozoru prostym zabiegiem udało mu się osiągnąć moc 487 KM i moment obrotowy na 577 Nm.

Reklama

Zabieg taki wymagał wielu modyfikacji. W samochodzie zmienione zostały skrzynie biegów, zawieszenie, hamulce i wiele innych elementów. Prawdziwym majstersztykiem jest zsynchronizowanie działania obu skrzyń biegów zaadaptowanych z Lancii Kappy. Pięciobiegowe przekładnie obsługiwane są za pomocą tylko jednego lewarka zmiany przełożeń. Zawieszenie i hamulce pochodzą częściowo z Alfy Romeo 166.

Połączenie silników sprawiło, że niewielka sportowa Alfa Romeo osiąga pierwszą setkę w 4,5 s., a prędkość maksymalna szacowana jest na około 300 km/h. Jednak zamocowanie dwóch ciężkich silników sprawiło, że masa samochodu mimo poważnej kuracji odchudzającej wynosi i tak 1680 kg z wypełnionym do połowy zbiornikiem paliwa mieszczącym 90 l benzyny.

Źródło: Carscoop

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy