Chińskie pociągi będą pędziły 400 km/h

Chińskie koleje należą do jednych z najszybszych na świecie. Jest to zasługa bezustannie modernizowanych sieci kolejowych oraz taborów. Dzięki temu, niebawem większość pociągów w Państwie Środka przyspieszy do 350 km/h i 400 km/h, a na specjalnych odcinkach...

Chińskie koleje należą do jednych z najszybszych na świecie. Jest to zasługa bezustannie modernizowanych sieci kolejowych oraz taborów. Dzięki temu, niebawem większość pociągów w Państwie Środka przyspieszy do 350 km/h i 400 km/h, a na specjalnych odcinkach pociągi będą pędziły nawet 600 km/h.

Na najważniejszej w kraju trasie kolejowej G1, łączącej Pekin z Szanghajem, dotychczas pociągi poruszały się z prędkością 300 km/h. Teraz pociągi jest to już 350 km/h, a do końca bieżącego roku będzie to 400 km/h.

W tym momencie 1318-kilometrowa podróż pomiędzy dwiema największymi metropoliami w kraju trwa blisko 5 godzin. Po zwiększeniu prędkości do 350 km/h jest to 4 godziny, a 400 km/h już 3,5 godziny.

Chiny prężnie pracują też nad rozwojem pociągów technologii Maglev, które bez problemu osiągają nawet 600 km/h. Tego typu składy będą oferowały luksusowe przejazdy na najbardziej popularnych w Chinach trasach, tym samym tworząc konkurencję dla dużo droższych przelotów samolotami.

Koleje informują, że aktualnie użytkowane pociągi produkcji niemieckiej, japońskiej czy francuskiej, zostaną zastąpione nowymi, rodzimymi składami o nazwie Fuxing. Są one nie tylko szybsze od starszych, ale również bardziej ciche, wygodne i ekologiczne, gdyż zużywają o aż 17 procent mniej energii.

Wszyscy ich pasażerowie mogą bez ograniczeń korzystać z darmowych sieci wi-fi czy szybkich punktów ładowania gadżetów elektronicznych. Koleje przewidują, że będą one służyły krajowi przez ponad 30 lat.

Obecnie w Chinach jest 22 tysiące kilometrów linii szybkiej kolei, co oznacza, że 60 procent światowej sieci znajduje się właśnie w Państwie Środka. Do roku 2025 zasięg szybkiej kolei ma wynieść 38 tysięcy kilometrów.

Źródło: / Fot. NewsCN

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas