Daimler podjął decyzję - koniec z Maybachem!

Gdybyśmy zostali poproszeni o podanie marek samochodów, które oferują największy luksus z pewnością jednym tchem wymienilibyśmy Rolls-Roycea, Bentleya, Bugatti i Maybacha. Niestety z tego grona niebawem zniknąć może ostatni z wymienionych producentów, a choćby cienia nadziei nie pozostawiają zapowiedzi właściciela Maybacha czyli Daimlera AG.

Gdybyśmy zostali poproszeni o podanie marek samochodów, które oferują największy luksus z pewnością jednym tchem wymienilibyśmy Rolls-Roycea, Bentleya, Bugatti i Maybacha. Niestety z tego grona niebawem zniknąć może ostatni z wymienionych producentów, a choćby cienia nadziei nie pozostawiają zapowiedzi właściciela Maybacha czyli Daimlera AG.

Gdybyśmy zostali poproszeni o podanie marek samochodów, które oferują największy luksus z pewnością jednym tchem wymienilibyśmy Rolls-Royce'a, Bentleya, Bugatti i Maybacha. Niestety z tego grona niebawem zniknąć może ostatni z wymienionych producentów, a choćby cienia nadziei nie pozostawiają zapowiedzi właściciela Maybacha czyli Daimlera AG.

Maybach to marka, którą Daimler wskrzesił do życia po ponad 60 latach nieobecności w świecie motoryzacji. Niemcy dostrzegając coraz większe zainteresowanie klientów ultra luksusowymi samochodami zdecydowali się na stworzenie nowych limuzyn opartych o podzespoły Mercedesa Klasy S. W ten sposób powstały dwie odmiany limuzyny Maybacha nazwane 57 i 62, które weszły do produkcji seryjnej w roku 2002.

Reklama

Od początku samochody te stały się jednymi z najdroższych aut seryjnych świata, które w zamian za astronomiczną kwotę oferowały kierowcy i pasażerom praktycznie wszystko co powinno się znaleźć się w tego typu pojeździe. Niestety rosnąca konkurencja ze strony Rolls-Roycea czy Bentleya, dość przestarzała konstrukcja, a także wygląd przypominający Mercedesa Klasy S, sprawiły, że z każdym rokiem sprzedaż Maybachów była coraz niższa. Cierpliwość zarządu skończyła się, gdy opublikowane zostały raporty sprzedaży za rok 2010, według których na kupno Maybacha zdecydowało się jedynie 200 klientów, co w porównaniu do konkurentów (Rolls-Royce- 2700 szt., Bentley- 5100 szt.) z pewnością za sukces uznać nie można.

Dlatego też szefostwo niemieckiego koncernu uznało, że marka Maybach istnieć będzie do roku 2013, czyli do czasu, w którym planowane jest pojawienie się nowego Mercedesa Klasy S. Tym samym oddalony został pomysł współpracy z Aston Martinem nad Maybachem nowej generacji i nie chcąc inwestować w niepewną markę zdecydowano, się, że sztandarowego modelu w koncernie Daimler AG przejmie wersja nowej S Klasy nazwana S600 Pullman. Roczna sprzedaż największego z Mercedesów, zarówno w zwykłych wersjach jak i przedłużonego Pullmana wynieść ma 80 000 sztuk.

Przez cały okres od odtworzenia marki w roku 2002 Maybach przygotował dwie limuzyny 57 i 62 oraz ich wersje specjalne Landaulet, Zeppelin oraz Guard, a także zbudowany tylko w jednym egzemplarzu, sportowy model Exelero. Na bazie limuzyn powstawały również samochody na indywidualne zamówienie, jak choćby pokazany na tegorocznych targach w Genewie, przygotowany przez firmę Xenatec.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy