Dane klientów PSN wykradzione

Czyli ciąg dalszy sagi Sony z hackerami. Atak na PlayStation Network jest faktem - potwierdziło to samo Sony na swoim oficjalnym blogu. Dodatkowo producent ten wydał też mały poradnik bezpieczeństwa dla swoich klientów - wszystko przez to, że wykradzione zostały również dane adresowe i kredytowe 77 milionów użytkowników sieciowych usług PSN i Quriocity.

Czyli ciąg dalszy sagi Sony z hackerami. Atak na PlayStation Network jest faktem - potwierdziło to samo Sony na swoim oficjalnym blogu. Dodatkowo producent ten wydał też mały poradnik bezpieczeństwa dla swoich klientów - wszystko przez to, że wykradzione zostały również dane adresowe i kredytowe 77 milionów użytkowników sieciowych usług PSN i Quriocity.

Czyli ciąg dalszy sagi Sony z hackerami. Atak na PlayStation Network jest faktem - potwierdziło to samo Sony na swoim oficjalnym blogu. Dodatkowo producent ten wydał też mały poradnik bezpieczeństwa dla swoich klientów - wszystko przez to, że wykradzione zostały również dane adresowe i kredytowe 77 milionów użytkowników sieciowych usług PSN i Quriocity.

Co ciekawe jednak - w internecie pojawiła się też alternatywna wersja wydarzeń, pochodząca rzekomo od osób związanych ze stroną psx-scene.com. Napisali oni, że sieć PSN została celowo wyłączona przez Sony w związku z opracowaniem przez modderów nowego nieoficjalnego firmware'u dla konsoli PS3 - rebug, który pozwalał na uruchomienie konsoli, a także podłączenie się do PSN w trybie developerskim. Dawało to możliwość nieautoryzowanego podłączenia pirackiej konsoli do sieci Sony. Jednak sądzimy, że wersję tę można wykluczyć w związku z oficjalnym komunikatem wydanym przez producenta. W końcu nie siałby on bez celu paniki, która dodatkowo naruszy tylko, i tak już mocno nadwyrężone, zaufanie klientów.

Reklama

Oficjalne stanowisko Sony brzmi następująco:

Drogi Kliencie PlayStation Network/Qriocity,

Odkryliśmy, że w dniach między 17 kwietnia, a 19 kwietnia 2011, niektóre informacje z kont użytkowników usług PlayStation Network i Qriocity zostały naruszone w wyniku nieprawnej i nieautoryzowanej ingerencji w naszej sieci. W odpowiedzi na tą ingerencję doszło do:

1) Tymczasowego wyłączenia usług PlayStation Network i Qriocity;

2) Zaangażowania z zewnątrz, uznanej firmy od zabezpieczeń do przeprowadzenia pełnego dochodzenia odnośnie tego co się stało; i

3) Szybko podjętych działań w celu wzmocnienia bezpieczeństwa i infrastrukturę naszej sieci, poprzez przebudowę naszego systemu, aby zapewnić większą ochronę danych osobowych.

Jesteśmy bardzo wdzięczni za cierpliwość, zrozumienie i dobrą wolę, ponieważ staramy się robić wszystko, aby rozwiązać te problemy tak szybko i efektywnie jak tylko jest to możliwe.

Wciąż badamy szczegóły tego incydentu i sądzimy, że nieupoważnioneosoby są w posiadaniu następujących informacji przez Ciebie dostarczonych: nazwisko, adres (miasto, województwo, kod pocztowy), kraj adres e-mailowy, datę urodzenia, PlayStation Network/Qriocity hasło i login oraz używane online PSN ID. Możliwe jest również, że dane Twojego profilu, wliczając w to historię zakupów i adres posiadacza karty (miasto, województwo, kod pocztowy) oraz Twoją odpowiedź zabezpieczającą hasło mogły zostać pozyskane. Jeśli zostało przez Ciebie autoryzowane konto podrzędne zależne od Ciebie również jego te same dane mogły zostać uzyskane. W obecnej chwili nic nie wskazuje na to, że dane kart kredytowych zostały naruszone, jednak nie możemy wykluczac tej możliwości. W przypadku podania danych karty kredytowej za pośrednictwem PlayStation Network lub Qriocity zostając po bezpiecznej stronie dodamy, że numer karty kredytowej (wykluczając kod zabezpieczający), datę ważności oraz adres posiadacza karty również mogą być pozyskane.

Dla własnego bezpieczeństwa zachęcamy Cię do zwrócenia szczególnej uwagi na e-mail, telefony, pocztowe oszustwa, które proszą o podanie osobistych lub poufnych informacji. Sony nie skontaktuje się z Tobą poprzez e-mail, czy jakikolwiek inny sposób z prośbą o numer karty kredytowej, numer ubezpieczenia, identyfikacji podatkowej lub inne podobne numery czy inne dane osobowe. Jeśli zostaniesz poproszony o takie informacje, możesz mieć pewność, że Sony nie jest podmiotem pytania.

Kiedy usługi PlayStation Network Qriocity zostaną przywrócone do życia zalecamy również, aby zalogować się i zmienić hasło. Dodatkowo, jeśli używsz tej samej nazwy użytkownika lub hasła, co w swoim koncie PlayStation Network czy Qriocity lub w innych niezależnych usługach lub rachunkach, również zalecamy ich zmianę. Aby zabezpieczyć się przed ewentualnością kradzieży tożsamości lub inne straty finansowe, zachęcamy do zachowania czujności, sprawdzania wyciągów z konta i do monitorowania raportów kredytowych.

Dziękujemy za Twoją cierpliwość podczas realizowania dochodzenie tego incydentu, żałujemy i przepraszamy za wszelkie niedogodności. Nasze zespoły pracują na okrągły zegar i usługi zostaną przywrócone tak szybko jak tylko to będzie możliwe. Sony bierze ochronę informacji bardzo poważnie i będzie kontynuować prace w celu zapewnienia dodatkowych środków ochrony danych osobowych. Zapewnienie jakości i bezpiecznych usług rozrywkowych dla naszych klientów jest dla nas priorytetem. Proszimy o kontakt na pl.playstation.com/psnoutage jeśli masz jakiekolwiek dodatkowe pytania.

Z poważaniem,

Sony Network Entertainment and Sony Computer Entertainment Teams

* Sony Entertainment Europe Network Limited (poprzenio znany jako PlayStation Network Europe Limited) jest oddziałem Sony Computer Entertainment Europe Limited kontrolującym dane osobowe dla PlayStation Network / Qriocity

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama