Ekstremalne lądowanie na Alasce

Dotarcie do niektórych rejonów świata możliwe jest tylko i wyłącznie za pomocą środków lotniczych. Najwygodniejszym z nich jest oczywiście śmigłowiec, który nie potrzebuje pasa startowego i specjalnego lądowiska. Jednak, gdy w pobliżu nie ma helikopterów wówczas można skorzystać z samolotów bardzo krótkiego startu i lądowania.

Dotarcie do niektórych rejonów świata możliwe jest tylko i wyłącznie za pomocą środków lotniczych. Najwygodniejszym z nich jest oczywiście śmigłowiec, który nie potrzebuje pasa startowego i specjalnego lądowiska. Jednak, gdy w pobliżu nie ma helikopterów wówczas można skorzystać z samolotów bardzo krótkiego startu i lądowania.

Dotarcie do niektórych rejonów świata możliwe jest tylko i wyłącznie za pomocą środków lotniczych. Najwygodniejszym z nich jest oczywiście śmigłowiec, który nie potrzebuje pasa startowego i specjalnego lądowiska. Jednak, gdy w pobliżu nie ma helikopterów wówczas można skorzystać z samolotów bardzo krótkiego startu i lądowania.

Jednym z takich miejsc są wyludnione ostępy Alaski, gdzie jedynymi dogodnymi miejscami do lądowania są potoki i wąskie doliny rzek. W terenie takim poradzą sobie jedynie maszyny, które do rozbiegu i lądowania potrzebują zaledwie kilka metrów względnie równego terenu.

Reklama

W roli tej doskonale spisują się samoloty takie jak kultowa Cessna 180 i jej wersje rozwojowe. Dzięki wyposażeniu ich w duże opony lądowanie staje się możliwe niemal na każdym skrawku terenu.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy