Elektryczny rower przyszłości

Trzy firmy - Bosch, Gates oraz Fallbrook Technologies zaprezentowały swoją wizję elektrycznego roweru przyszłości. Sądzimy, że można nawet śmiało powiedzieć - niedalekiej przyszłości, jako że rower wykorzystuje po prostu istniejące najlepsze elementy jakie ma do zaoferowania każdy z producentów. Efekt jest nadspodziewanie dobry.

Trzy firmy - Bosch, Gates oraz Fallbrook Technologies zaprezentowały swoją wizję elektrycznego roweru przyszłości. Sądzimy, że można nawet śmiało powiedzieć - niedalekiej przyszłości, jako że rower wykorzystuje po prostu istniejące najlepsze elementy jakie ma do zaoferowania każdy z producentów. Efekt jest nadspodziewanie dobry.

Trzy firmy - Bosch, Gates oraz Fallbrook Technologies zaprezentowały swoją wizję elektrycznego roweru przyszłości. Sądzimy, że można nawet śmiało powiedzieć - niedalekiej przyszłości, jako że rower wykorzystuje po prostu istniejące najlepsze elementy jakie ma do zaoferowania każdy z producentów. Efekt jest nadspodziewanie dobry.

Rower ma łączyć w sobie bardzo innowacyjne części - piastę NuVinci N360, która jest dużo lżejsza, wymaga mniejszego wkładu energii i zapewnia lżejszą zmianę biegów niż tradycyjne elementy tego typu; Carbon Drive System - czyli "łacuch" XXI-wieku, niezwykle mocny i wytrzymały pas poliuretanowy, który ma znosić nawet najcięższe warunki; oraz elektronikę i elektrykę firmy Bosch.

Reklama

Całość została złożona przez producenta Carbon Drive System - firmę Gates, która chciała zaprezentować jak, jej zdaniem, powinny wyglądać rowery przyszłości. Dlatego też rower ten (niestety) najprawdopodobniej nie trafi nigdy do seryjnej produkcji. Jeśli miałoby to nastąpić kosztowałby on około 3 tysięcy euro - czyli 12 tysięcy złotych.

Zdecydowanie za drogo (samą piastę NuVinci N360 można nabyć obecnie za ok. 1600 zł) - za tyle można kupić u nas używany samochód. Jednak możemy wyobrazić sobie sytuacje, w której do poruszania się po miastach takie bicykle miałyby kompletnie zastąpić samochody, i ta wizja bardzo nam się podoba.

Źródła: , ,

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy